Ove napitke bi trebalo da izbegavate
PULS GRADA · zdravlje

Ponekad ih pijemo a da nismo ni svesni koliko su zapravo štetni za naš organizam. Nije reč o štetnim materijama koje sadrže, već o prevelikom sadržaju šećera koji povećavaju unos kalorija i direktno utiču na problem gojaznosti. Mislite da se savesno pridržavate saveta nutricioniste i da uzimate C vitamin, ali ako to činite ispijajući industrijski napravljen sok, činite sebi više štete no koristi…

Ovih sedam napitaka mogu negativno da se odraze na vašu telesnu težinu, a da toga niste ni svesni, zato povedite računa o količinama koje unosite, ukoliko uzimate ove napitke:

1. Đus

Čak i kada na tetrapaku piše sveže ceđeno ili sa dodatkom pulpe, to ne znači da ćete u svoj organizam uneti nešto stvarno zdravo. Više je reč o malo C vitamina i mnogo šećera i konzervansa, tako da vam je uvek pametnije da iscedite jednu ili dve narandže ili neki drugi citrus i popijete to uz doručak. Na ovaj način ćete obezbediti dovoljno vitamina svom organizmu a nećete ga zatrpati šećerom.

2. Zaslađene kafene poslastice

Svi ti ukusni napici poput Frappuccinoa, Dunkaccinoa ili mochaccinoa sasvim će vas upropastiti, jer ponekad zbog raznih topinga i čokoladnih preliva sadrže i do 1000 kalorija. Kofein u kombinaciji sa velikim količinama šećera od vas će za samo dva sata napraviti iscrpljenu osobu koja može jedino na spavanje!

3. Gazirana pića

Na tržištu je mnogo ovakvih, ali nisu sva tako tipično ocrnjena kao što je to Coca-Cola. Ima ih mnogo koja se pod sloganima sa vitaminima, specijalnim ekstraktima ovoga i onoga čine kao manje štetna, ali to zapravo ne znači da su manje kalorijski vredna ili slatka. Dokazano je da sva ona sadrže najmanje 3 kašičice šećera po čaši od 2 dl, a to vam je previše, čak i ako planirate da pešačite od posla do kuće!

4. Specijalne vrste mleka

Kupuju se u prodavnicama zdrave hrane i vi verujete da kada njih pijete činite nešto zaista dobro za svoj organizam. Ako volite mleko od kokosa, pirinča ili badema, pa čak i soje, kupite ona koja nisu zaslađena, a ne ona sa ukusima koja su veoma kalorična.

5. Kokteli

Ne volite alkoholna pića, ali koktele obožavate. Ponekad sebi dajte oduška i popijte jedan, ali sve preko toga je prava energetska bomba čak i za najzdraviji organizam. Alkohol u kombinaciji sa sirupima i drugim veštački spravljenim šećerima je čista desetka ako želite da vam organizam sasvim dehidrira.

6. Proteinski šejkovi

Ako niste vrhunski sportista i ne pripremate se za Olimpijske igre, zaboravite na ovakve namirnice. Zašto? Jer sve što vam je potrebno ako aktivnost upražnjavate nekoliko puta nedeljno jeste da ne preskačete obroke, i da pijete dovoljno tečnosti. Znači za doručak jaja ili jogurt, za ručak pile ili riba, kao i za večeru. To su namirnice koje su pravi proteini!

7. Ledeni čaj

Neka vas niko ne ubeđuje kako ledeni čaj nema ili ima veoma malo kalorija. Sve ono što se industrijski priprema ima kalorija dovoljno da preživite čitav dan bez obroka. Ako volite ovakav tip napitka pripremite ga sami, u kućnim uslovima, naravno, bez šećera, ili uz malo meda!

Kako da rešimo posledice dugog sedenja Kako da najlakše rešimo posledice dugog sedenja Fast asleep City letnja preporuka #09: Lek za dobar san Čokolada i zdravlje 10 naučno dokazanih činjenica da je čokolada dobra za zdravlje funkcionalna hrana Tajne funkcionalne hrane · · · ·