Ovas
PULS GRADA · kulinarka

Američka agencija za hranu i lekove odobrila je da proizvodi koji sadrže ovas mogu nositi natpis da pomažu sprečavanje razvoja srčanih oboljenja. Ovas, međutim, nije zaslužan samo za to. Ova „superhrana“, kako ga ponekad nazivaju, povoljno utiče na metabolizam, sistem organa za varenje, reguliše nivo šećera u krvi, a postoje studije koje ovas povezuju i sa smanjenjem rizika od malignih bolesti.

Ipak, čak i ako ne marite previše za ove zdravstvene benefite, ovas možete posmatrati i jednostavno kao odličan izbor za doručak. Nizak glikemijski indeks obezbediće stabilan nivo šećera u krvi, pa ćete biti siti dugo, a kako nema glutena, ova žitarica neće izazvati osećaj težine u stomaku.

Mi vam nudimo pet načina na koje svoj dan možete započeti ovsenim pahuljicama.

Granole

Ovsene pahuljie pomešajte sa orašastim plodovima i suvim voćem po izboru. Dodajte meda tek koliko da se masa uveže i mrvicu soli, a onda smesu rasporedite po plehu za pečenje i pecite 10-15 minuta. Ukoliko je potrebno povremeno promešajte. Hrskavu i zdravu granolu, kada se ohladim, možete čuvati u tegli ili metalnoj kutiji danima, a ujutru je kombinujte sa grčkim jogurtom i svežim voćem.

Ovsena kaša

Jedan od najjednostavnijih načina za uživanje u ovsu jeste ovsena kaša. Za kašu je najbolje upotrebiti lomljene ovsene pahuljice, a možete je kuvati u vodi ili mleku, kravljem ili nekom biljnom mleku. Zasladite po potrebi medom ili agavinim sirupom i dodajte cimet. Ukoliko koristite mikrotalasnu pećnicu, za ovaj zdravi doručak će vam trebati svega 2 minuta.

Ovas preko noći

„Overnight oats“ ili u bukvalnom prevodu – ovas preko noći, idealan je način za konzumiranje ovsa u letnjim danima. Ovsene pahuljice stavite u teglu i nalijte ih sa duplo većom količinom tečnosti (jogurta, mleka po izboru), promešajte i ostavite u frižideru preko noći. Ujutru će vas dočekati hladni kremasti doručak koji preporučujemo uz sveže maline ili borovnice.

Smoothie

Ako dan počinjete mešavinom izblendanog voća, prepočujemo da u blender ubacite i dve kašike ovsenih pahuljica. Osim poboljšanja teksture, ovsene pahuljice učiniće da duže ostanete siti, daće vam dodatnu dozu vlakana neophodnih za dobro varenje.

Ovseni kolačići

Iako vam se na prvu pomisao može učiniti da je pravljenje kolačica previše aktivnosti za jutarnji obrok, sa ovima to nije slučaj. Pomešajte ovsene pahuljice i prethodno izgnječenu što zreliju bananu. Od ove smese pravite kolačiće, neka mera za jedan bude veća supena kašika smese, koje ćete rasporediti po plehu za pečenje. Pecite ih desetak do petnaest minuta, pri čemu je dobro da proveravate da se ne prepreku. Preporučujemo upotrebu papira za pečenje, kako ne biste napravili sebi previše oko pranja posuđa, a kolačiće, čim se prohlade, konzumirajte uz  kafu ili sok od ceđenih citrusa.

Mlečni sorbe sa sosom od jagode Recept: Mlečni sorbe sa sosom od jagoda Salata od patlidžana Recept: Salata od patlidžana Malina Recept: Čokoladna torta sa malinama Pečeni paradajz Recept: Salata od pečenih paradajza