Dueti
U VAZDUHU · pop trash

Sve same revolucije do tektonskih potresa i obratno. Ovih dana bučno se najaljuje još nešto nečuveno, te, kako stvari sada stoji, može se desiti da i Zemlja zastane kad uskoro bude objavljena (zasad kriptična) saradnja Jelene Karleuše i Sajsi MC.

Pričekajmo, da ne grešimo dušu, pa da i to čudo premerimo, a u međuvremenu ova halabuka neka bude zgodan izgovor da se podsetimo najprimećenijih među neobičnim muzičkim spojevima u baštini ovdašnje muzike. Hronološki, da se niko ne nasrdi zbog poretka.

Mada to sada izgleda potpuno nesuvislo, svojevremeno je sa dosta javne skepse dočekana najava „duetske“ pesme grupe Zana i čuvenog folk-klarinetiste, Bokija Miloševića. Negativna predrasuda se pokazala kao potpuno neosnovana reakcija isključivih, jer i do dana današnjeg Vejte, snegovi ostaje primer efektno producirane, dobre i ubedljive pop-pesme sa potpuno prikladnim folk-melanžom. Vejte, snegovi bila je i najveći hit na albumu koji je dovoljno jasno najavio urušavanje ove grupe (seća li se iko još pesme Drugarice sa Čukarice?), grupe čiji sunovrat možda i najslikovitije može da ilustruje propast popularne muzike kod nas.

Negde u isto vreme pojavila se i nova provokacija za muzičke bigote – duetska pesma grupe Alisa i Lepe Brene, pesma Posle devet godina (poznatija kao Hej, hej, dečače). Pesmu su krasili bizarni stihovi poput „posle devet godina kolača i otrova, ona žuri na mesto sastanka, gorda kao kraljica, gazi lice meseca, čitav život u jedan zamah kukova“.  Na kraju, ispostavilo se da je u pitanju zapravo dovoljno simpatičan i zgodan pop-pesmičuljak, primer zdravog saharinskog pop-roka po ovdašnjem kroju. Ova pesma je pokazala i da je popularnoj muzici, nasuprot isključivosti, potreban zamah da spoji i ne toliko slične, da zarad tri-četiri minuta sjedini (sudeći po tada dominatnim frizerskim zahvatima) i kuso i repato!

U predinternetskoj eri dosta šoka izazvao je spoj Miroljuba Brzakovića i Ramba Amadeusa u numeri Caka. Stvari su očekivano povukle na stranu Brzog te je Caka, i mimo te manje ili više posprdne ili iskrene Amadeusovih rep-deonice, završila u dubinama rutinskog i lako poroznog turbo-folka s početka devedesetih. Rambo Amadeus se tih leta zadržao na folk-obalama, duetirao je i sa vazda neopredeljenim Knezom, glumio u filmu Slatko od snova, rađenom po meri Dragane Mirković, učestvujući i na pratećem  soundtreku, a začinio je i početak mega-hita Idemo na more Zlaje Timotića i Vesne Zmijanac.

Daleko više takta prisutno je u možda i nepravično skrajnutoj duetskoj saradnji Olivera Mandića i Cece Ražnatović , Vreme za ljubav ističe.  U pitanju je nenadano naglašeno melanholična pop-numera u kojoj je Ceca Ražnatović svoj poznati magnetizam dragovoljno stavila u senku Mandiću tako dragog spoja fjužn džeza i sint-popa.

Najfriškija u ovom odabiru je duetska numera neprolazno entuzijastične i preduzetne Dragane Mirković i novije ispostave Plavog orkestra. Ti misliš da je meni lako očito je pesma oročenog roka trajanja, a imajući u vidu putanje po kojima su se tokom ove tri decenije za nama kretale karijere i Gage Mirković i Plavaca, ovaj spoj ne deluje preterano iznenađujuće. U čitavoj priči možda i najzanimljiviji biva spot urađen za ovu pesmu, spot sročen potpuno u maniru distopije, kakva će postatati holivudska ozbiljna pomama par godina potom.

Najbogatiji parovi Najbogatiji slavni parovi u 2015. godini Boy bend Momački bendovi – juče, danas…sutra (???) Gotika i narodnjaci Srpski folk: Može malo gotike umesto motike? Bolji život „Reboot“ ili vera u novi početak i ovo ovde naše · ·