Glad

Autorski projekat Andreja Nosova i Vuka Boškovića je dramska situacija u kojoj glumci i publika dele isti prostor: trpezarijski sto na kome bi trebalo da bude poslužena večera koja kasni. U stvarnom životu u ovakvim situacijama u kojima jelo kasni, a piće se sve više konzumira dolazi do neminovnog sloma i zaoštravanja odnosa između aktera večere.

Rezultat: iskreni izlivi emocija, otkrivanje dugočuvanih tajni i jasno definisanje odnosa učesnika gozbe za stolom. Sve ovo su motivi predstave, ali njena konstrukcija i fizička i simbolička snaga, a s njom i najveći kvalitet predstave, je glad koja se iskazuje u različitim formama: fizičke, duhovne, pravdoljubive, istinoljubive, a glumci je, u međusobnim odnosima ili u monolozima, prikazuju na različite načine koji se menjaju u zavisnosti od reakcije publike. Naime, predstava se igra za samo 13 ljudi koji sede za trpezarijskim stolom sa glumcim njihove reakcije zavisi u kom pravcu će se predstava razvijati.

Ovakva inkluzivna tehnika je bila rezervisana za psihodramu ili slične forme teatarskih derivata, ali u Gladi po prvi put uključuje poznate glumce i gledaoce u rizičnu interaktivnu igru. Srpsko gledalište, nenaviknuto na ovakvu vrstu pozorišnog angažmana, je pomalo stisnuto i kruto kada poznati glumci poput Mirjane Karanović ili Branka Cvejića počinju da govore o svojim porodičnim problemima ili seksualnim iskustvima te nedostatak komunikacije pomalo kruni odličan koncept, ali glumci svojom daljom improvizacijom i emotivnim i intelektualističkim dijalozima animiraju publiku da učestvuje dok prolaznici na Trgu Republike putem video bima mogu pratiti šta se dešava u prostoru Pop Up Knjižare KCB-a gde se predstava odigrava.

Glad je kombinacija dokumentarističkog i postdramskog teatra sa snažnom i aktuelnom angažovanošću pošto se tema gladi i te kako tiče publike. Posebno ukoliko imaju jedinstvenu priliku da svoju naklonost ili otpor te mi iznesu u direktnom kontaktu sa glumcima i tako momenat katarze, koji je sastavni deo svakog uspelog pozorišnog dela, podele sa onima koji to osećanje pročišćenja kod publike i izazivaju.

Glad je gotovo nemoguće svrstati u bilo kakvu žanrovsku ili stilsku odrednicu. Teško da se ova predstava može lako zaboraviti jer se ne bavi samo prikazivanjem dramskog već pokazuje kako svačiji život predstavlja teatar. Samo zavisi od toga kako ga mi vidimo. Zato iskusite ovakvu vrstu gladi. Vredeće.

InstaHamlet InstaHamlet – šta Šekspir znači mladima danas? BDP Pozorišna kritika: Moj sin samo malo sporije hoda JDP Harold Pinter Premijera Pinterove „Izdaje“ sutra na sceni Bojan Stupica Glad Premijera predstave „Glad“ u Kulturnom centru Beograda ·