kameni cvet

Malo pozorište „Duško Radović“ poslednjih godina se profilisalo kao pozorište čiji pristup izlazi iz okvira novogodišnjih i svečarskih zabava za decu i nudi savremen, inkluzivan i strukturalno i vizuelno hrabar pristup dečjem pozorištu, čija su ozbiljnost i značaj često zanemarivani na domaćim dečjim scenama.

Kameni cvet, prva režija dečje predstave Nikite Milivojevića, formalno ne odstupa od ovog principa: narativna struktura predstave zasnovana je na „storytelling“-u koji je trenutno vodeći narativni model u dečjim pozorištima širom sveta. Ovakva naracija vodi decu kroz bajku baš kao što im ih roditelji prezentuju – pričanjem priče – čiji se delovi igraju u dramskim scenama, ali ih upravo prepričavanje dodatno pojašnjava deci i otklanja bilo kakve nedoumice. S druge strane, ovakav narativni postupak obogaćuje predstavu i time što se glumačka igra i igra lutaka kombinuju i čine predstavu interesantnom i prijemčivijom deci.

Rediteljski postupak Kamenog cveta je sve ovo predvideo i započeo na dobrim osnovama: narator je Petar Strugar, čija prepoznatljivost animira decu, dok su scenografija i kostimografija inventivne i kombinuju iste elemente na različite načine, što narativu daje bajkovitu atmosferu, ali struktura i pogotovo već spomenuti rediteljski postupak neobjašnjivo skliznu u banalnosti, pa se stiče utisak da se tok predstave neopravdano zbrza, što ostavlja utisak nedovršenosti nečega što je moglo biti veoma upečatljivo i razigrano.

U neobjašnjivi pad uklapa se i glumačka igra, te inspirisani i uverljivi glumci postaju umorni nakon nekog vremena, a u dečjoj predstavi od sedamdesetak minuta to ne ostavlja dobar utisak. Kameni cvet je imao sjajnu ideju i postavku, ali nekonsekventnost sopstvenog postupka ostavlja utisak površnosti, što ni pozorište ni poznati reditelj ne zaslužuju. Šteta.

predstava14a Sterijino pozorje – 60. put u Novom Sadu Upoznaj mog tatu Predstava „Upoznaj mog tatu“ u Domu omladine untitled-9795tert Pozorišna kritika: „Šta je ona kriva, nije ništa ona kriva“ Mamma Mia Pozorišna kritika: „Mamma Mia“