Male tajne

Glumci zauzimaju veoma bitnu i donekle čudnu poziciju u kulturnoj istoriji Srbije. Od prvih karakternih glumaca kao što je čiča Ilija Stanojević pa do današnjih zvezda (koje su neretko zauzimale i ključne pozicije kad je definicija kulturne politike u pitanju preko pozicije ministra) srpski glumci su bili sastavni deo kulturne baštine, verovatno više no u drugim evropskim zemljama. Njihov angažman, uticaj, (ne)sposobnosti i priroda su osnova muzičkog komada s pevanjem „Male tajne“ Gorana Markovića.

U svom delu jedan od najpoznatijih srpskih filmskih reditelja prolazi kroz istoriju prve privatne glumačke trupe u Beogradu nastale u zoru Drugog svetskog rata, glumačke trupe čiji će članovi osnovati Atelje 212 i Beogradsko dramsko pozorište i tvoriti glumačku elitu u posleratnim okolnostima, te radnja komada prati dvadesetak godina razvoja ne samo amaterske glumačke trupe već i promene karaktera samih glumaca kako su se menjale istorijske okolnosti i njihove karijere.

Ovo poslednje je, mada izgleda apsolutno paradoksalno, najznačajniji domet Malih tajni: komad je postavljen realistički, kao muzička komedija s pevanjem (numere je komponovao dugogogodišnji Markovićev saradnik Zoran Simjanović) koja, prvi put, kritički i realno prikazuje ćud domaćih glumaca. Naime, ma kakve da su istorijske, emotivne ili poslovne okolnosti, glumačka trupa mahom vodi računa o svom interesu i infantilno uspeva da se izbori sa svim opasnim i tragičnim situacijama koje bi, inače, uništile bilo koga drugog.

Ovim postupkom slikanja likova, a među njima su i roditelji autora, Rade i Olivera Marković, jedni od najvećih glumaca s ovih prostora, Goran Marković razbija mit o „fenomenalnom srpskom glumcu“ i pokazuje ga ogoljenog iako sama struktura komada, rediteljski postupak, pa čak i glumačke interpretacije nude potpuno suprotan utisak, što nakon izlaska iz pozorišne sale ostavlja formativno ambivalentan, ali empirijski i simbolički odličan utisak. Topla preporuka.

predstava14a Sterijino pozorje – 60. put u Novom Sadu Upoznaj mog tatu Predstava „Upoznaj mog tatu“ u Domu omladine untitled-9795tert Pozorišna kritika: „Šta je ona kriva, nije ništa ona kriva“ Mamma Mia Pozorišna kritika: „Mamma Mia“ ·