knjiga o dzungli_cover
KULTURA · pozorište

Pročitajte u našem tekstu kratke prikaze zanimljivih novih predstava koje će se naći na repertoaru beogradskih pozorišta u aprilu.

„DEVEDESETE“ U NARODNOM POZORIŠTU

Komad Gorana Milenkovića Devedesete u režiji Egona Savina priča crnohumornu, ali jezivo reflektujuću priču o kraju devedesetih godina i njenim refleksijama na vreme u kome trenutno živimo. Prateći dve pripovedačke linije u kojima su isključivo ženski likovi – jednu s majkama ubijenog i kurentnog šefa kriminalnog klana koje znaju da je sina prve ubio sin druge, a drugu između majke i ćerke, opet ubijenog glavnog tužioca koje su obe bile u seksualnim odnosima s njim – pisac i reditelj pletu jasnu paralelu prošlih sa sadašnjim vremenima i, u narativnom i idejnom smislu, objašnjavaju sprege kriminala i države uspostavljene devedesetih i preživele do današnjih dana.

Bazirane na široj ideji simboličkog značaja ubistva Zorana Đinđića, Devedesete pripovedaju o velikim i opštim temama na osnovu intime i poremećenih porodičnih odnosa. S obzirom na to da su muškarci devedesetih više bili odsutni no prisutni u kući, Savin slom porodičnih vrednosti i rodnih principa prikazuje preko ženskih likova jedino prisutnih u predstavi. Muškarca nema jer su, u to vreme, opsednuti politikom, „kombinacijama za lovu“, nasiljem, dok žene, u tom istorijskom momentu promena rodnih uloga u Srbiji, moraju poneti svu težinu komplikovanih i mučnih odluka. Devedesete su – kako je reditelj Savin žanrovski definisao – teatar „političke satire“, tragikomičan i simbolički, istovremeno i intiman i razorno ličan, spomenik prošlim vremenima koje rezonantno pričaju i o svetu u kome živimo jer politički, društveni i svakodnevni ritam današnjice predstavlja rezultat pogubnog uticaja devedesetih.

U autorskoj ekipi su i dramaturg teksta Slavko Milovanović, scenograf Vesna Popović, kostimograf Bojana Nikitović, a kompozitor muzike je Bora Đorđević, frontmen Riblje Čorbe, što je prva saradnja Egona Savina i poznatog rokera od rada na tekstu Aleksandra Popovića „Tamna je noć početkom devedesetih godina. Uloge tumače Radmila Živković (Zora), Olga Odanović (Ranka), Anastasia Mandić (Lena), Milica Gojković (Ceca) i Dragana Varagić (Sonja).

Praizvedba predstave održana je 27. marta na Maloj sceni „Raša Plaović“ Narodnog pozorišta u Beogradu.

ERLAND LU U POZORIŠTU „BOŠKO BUHA“

Na maloj sceni Kult Ustanove Kulture „Vuk Karadžić“, gde Pozorište „Boško Buha“ izvodi svoje predstave dok traje rekonstrukcija scene na Trgu Republike postavljena je adaptacija kratke priče za decu Kurt quo vadis? jednog od najvećih savremenih norveških pisaca Erlanda Lua. U dramskoj adaptaciji jedne od knjiga iz serijala o vozaču viljuškara Kurtu pod naslovom Pitam se pitam, koliko sam bitan dramaturškinje Milene Depolo, u režiji Jane Maričić, obrađuje se problem nesigurnosti. Glavni junak Kurt (Stefan Bundalo) postaje nesiguran u sebe zbog čestih kontakata s ljudima iz krugova bliskih visokom društvu. Da bi i on postao važan u svom okruženju, Kurt, sa svojim malim sinom, polazi u potragu za velikim delom.

Humor Erlanda Lua je jednostavan, lucidan i naivan te i prijemčljiv deci, što ovu priču čini podobnom za predškolsku publiku, a i publiku mlađih razreda osnovne škole.

U autorskoj ekipi su još i scenograf Veljko Stojanović, kompozitor Božidar Obradinović i koreograf Maja Kalafatić. Uloge, pored Stefana Bundala, tumače Aleksandar Milković kao Bud, dok su Pripovedači 1, 2 i 3 Teodora Ristovski, Miloš Vlalukin i Jelena Trkulja.

Premijera je zakazana za 31. mart na sceni Kult Ustanove kulture „Vuk Karadžić“.

70 GODINA JUGOSLOVENSKOG DRAMSKOG POZORIŠTA

Jubilej 70 godina Jugoslovenskog dramskog pozorišta proslavlja se 3. aprila premijerom komada Ivana Cankara Kralj Bejtanove u režiji Milana Neškovića. Vizuelni identitet predstave radio je proslavljeni dizajner Mirko Ilić, dramaturg predstave je Maja Todorović, scenografiju je radila Vesna Popović, kostime Biljana Grgur, a muziku je komponovala Anja Đorđević. Uloge tumače Nenad Jezdić, Vojin Ćetković, Nikola Rakočević, Jasmina Avramović, Milena Živanović, Nebojša Milovanović, Vučić Perović, Mihailo Janketić, Mina Obradović i drugi.

„KNJIGA O DŽUNGLI“ U DUŠKU RADOVIĆU

Adaptacija najpoznatijeg dela Rajarda Kiplingakomični lutkarski mjuzikl s elementima savremenog cirkusa za decu starijeg predškolskog i mlađeg školskog uzrasta, koju režira Marija Krstić. Kroz poznatu priču Radjarda Kiplinga o Mogliju, dečaku koga u džungli odgaja čopor vukova, tretira se problem različitosti, (ne)tolerancije i integracije u zajednicu. Mlada dramska spisatelјica Marina Ćetković ovim tekstom, kroz alegorijsku priču o opstanku u džungli, nudi model za suočavanje i rešavanje problema izazvanih vršnjačkim sukobima. Ova predstava publici nudi mogućnost da dožive uzbudlјivu avanturu, punu opasnosti i iznenađenja, dok na duhovit način plasira pacifističku poruku tolerancije i prijatelјstva.

Autorsku ekipu čine dramaturškinja Mila Mašović Nikolić, dizajner Filip Jevtić i kompozitor Zoran Stojić – Stojke. U predstavi glume Dimitrije Aranđelović, Vladislava Đorđević, Jovana Cvetković, Marijana Vićentijević Badovinac i drugi.

mitrovdan foto Madlenianum promo-cover Pozorište u martu slucaj-rupa1 Pozorište u februaru 13.JacopoSipariSilvanaFroliRenatoBalestraVesnaMandiciRenatoBalestra Veče italijanske muzike i mode na Kolarcu 27605132_869575959893715_341770639_o Nakon dve godine izvođenja i pet nagrada „Edit” nastupa u Bitefu · · ·