pomorandze-za-zbogom foto Marija Ivanisevic_cover
KULTURA · pozorište

U prolećnom delu pozorišne sezone očekuju nas dve zanimljive predstave i premijera jedne od najčuvenijih Verdijevih opera.

PREPORUČUJEMO

Aska i vuk

Ivo Andrić je jednu od svojih najlepših i najpoznatijih pripovetki Aska i vuk napisao kao alegorijsku odu pacifizmu. U Malom pozorištu „Duško Radović“ Tatjana Piper – Stanković svojom adaptacijom i režijom Aske i vuka problematizuje pitanje nasilja i njegovog sprečavanja. U bajkovitom, simboličkom narativnom i vizuelnom ključu razumljivom i pogodnom mlađoj deci predstava pojašnjava odnose nasilja i mirnog rešavanja problema u dečjem svetu. Preko alegorije o ovčici i vuku koji zloupotrebljava ovčicino poverenje rediteljka pravi jasnu i čitljivu konotaciju na dečje odnose u školama i vrtićima bez uznemirujućih poruka deci, ali s direktnom porukom i rešenjem za narastajući problem nasilja.

Aska i vuk je prvenstveno utilitarna predstava za publiku kojom se bavi, ali i kao takva uspeva da sadržajem i jednostavnom, ali efektnom vizuelizacijom, rediteljskim postupkom i pozorišnim jezikom koji je, opet i sa više nego dobrim razlogom, prilagođen publici, skrene pažnju i pokrene pitanje aktuelnog nasilja kroz klasik domaće književnosti iz pera našeg jedinog nobelovca.

PREMIJERA

Pomorandže za zbogom u BDP

Beogradsko dramsko pozorište obeležava Dan pozorišta 20. februara premijerom koja se već dugo sprema: adaptacijom romana Biljane Popović Pomorandže za zbogom u režiji i adaptaciji Nenada Gvozdenovića i dramatizaciji Andreja Šepetkovskog, prvaka ovog pozorišta.

Drama Pomorandže za zbogom je priča o srpskoj porodici i njenom životu. Reč je o živim slikama sudbina nekoliko generacija krajiških Srba, kroz koje se prožima istorija prvih šest decenija dvadesetog veka, istorija tri države, različitih političkih, verskih i moralnih sukoba, ljubav kao okosnica i smrt i stradanja kao pečati. Ocrtani su epskom snagom istiniti događaji, koji ne samo što pokazuju i dokazuju dubinu korenja jednog naroda na ovim prostorima, već i njegovu vekovnu borbu za goli opstanak.

Bazirana na istoimenom romanu i istorijski tačnim podacima, drama je usredsređena na tri porodice istih korena, porekla i društvenog statusa. Prvi put u novijoj istoriji, priča o tri srpska sveštenomučenika stradala od tri vojske, njihovoj progonjenoj deci, njihovim ženama koje su pravile strašne i neprihvatljive izbore, borbi dobra i zla, komunizmu i ateizmu, fašizmu i ljubavi, veri i stradanju, predstavljena je na način pripovedača, bez osude i politizacije, ali s jasnom porukom da je Krajina bila i ostala mesto neverovatnih i ponekad potpuno nezamislivih preokreta u sudbinama stvarnih ljudi i žena.

U predstavi igraju: Milorad Damjanović, Slobodan Ćustić, Danica Ristovski, Anja Alač, Maja Ranđić, Miloš Petrović, Lazar Đukić, Luka Miljković, Biljana Maletić, Milica Milša, Vladimir Paunović. Premijera je na Velikoj sceni „Rade Marković“.

OPERA U ČETIRI ČINA

Verdijeva Moć sudbine na Velikoj sceni Narodnog pozorišta

Opera u četiri čina Moć sudbine, slavnog italijanskog kompozitora Đuzepea Verdija, biće premijerno izvedena 25. februara na Velikoj sceni, pod dirigentskom upravom Dejana Savića i u režiji gosta iz Italije Alberta Paloše. Libreto za operu Moć sudbine, koja je praizvedena u Petrogradu, 10. novembra 1862. godine, napisao je Frančesko Marija Pijave.

U podeli su Aleksandar Manevski/ Mihailo Šljivić / Strahinja Đokić (Markiz), Jasmina Trumbetaš Petrović / Ana Rupčić (Leonora), Miodrag D. Jovanović / Dragutin Matić / Vuk Zekić / Marko Kalajanović (Don Karlos), Dejan Maksimović / Dušan Plazinić (Don Alvaro), Jadranka Jovanović / Aleksandra Angelov / Ljubica Vraneš (Preciozila), Nebojša Babić k.g. / Aleksandar Stamatović / Vuk Matić (Fra Melitone), Ivan Tomašev / Nenad Jakovljević / Dragoljub Bajić / Mihailo Šljivić (Gvardijan), Tatjana Mitić / Jovana Belić / Nevena Matić (Sobarica), Sveto Kastratović / Mihailo Šljivić / Strahinja Đokić (Alkade), Darko Đorđević / Igor Matvejev / Danilo Stošić / Slobodan Živković / Stevan Karanac (Trabuko) i Predrag Gligorić / Gavrilo Rabrenović / Miodrag Markovski (Hirurg).

U predstavi učestvuju Orkestar i Hor Narodnog pozorišta u Beogradu

Scenograf je Miraš Vuksanović, kostimograf Sara Bradić, a majstor svetla Serđo Likursi, k. g.

U autorskoj ekipi su i Ivana Dragutinović Maričić (pomoćnik reditelja), Ana Grigorović (asistent reditelja) i Jasna Saramandić (asistent scenografa).

dar1_cover Predstava „Dar“: Priča o ljubavi ponovo u KC Grad web-PLAKAT-MAGICNO-POPODNE_cover Pozorište u februaru 15219369_580217328841412_8274132192842307772_n cover Brodvejski pozorišno-muzički spektakl „Pepeljuga” u Sava centru A AKRAM KHAN „Beogradski festivala igre“ i na sceni Ateljea 212 · · ·