photo-1495197359483-d092478c170a
U VAZDUHU · urban flash

Dodatnim spavanjem tokom vikenda nećete nadoknaditi san koji vam je bio uskraćen tokom nedelje, upozoravaju eksperti i dodaju da nedostatak sna može biti veoma štetan za vaše zdravlje.

Što se tiče spavanja, zlatan standard je osam sati preko noći. Sve ispod toga stvara mogućnost za opadanje imunog sistema, a samim tim i za razboljevanje. Osim toga, manjak sna može biti uzročnik ozbiljnih zdravstvenih problema kao što su gojaznost, dijabetes tipa 2, mentalne tegobe, razdražljivost… Direktor laboratorije koja proučava san na Univerzitetu u Koloradu, Kenet Rajt, izjavio je da nadoknađivanje sna vikendom nije efikasna zdravstvena strategija.

Njegov tim je proučavao grupu odraslih osoba tokom dve nedelje. Naučnici su otkrili da ljudi koji nisu spavali duže od pet sati tokom nedelje, a koji su potom taj san ,,nadoknadili“ tokom vikenda, nisu postigli ništa značajno, za razliku od onih ljudi koji su se pridržavali boljeg i dužeg šablona spavanja tokom nedelje.

Iako više sna tokom vikenda može trenutno dovesti do odmornijeg osećaja i svežijeg izgleda, ti efekti brzo nestaju čim se osoba početkom radne nedelje vrati u svoj ustaljeni režim nedovoljnog spavanja. Štaviše, nagla promena jutarnjeg režima koja podrazumeva znatno kasnije ustajanje i doručkovanje može se vrlo negativno odraziti na naš bioritam.

Stoga, poslušajte savet stručnjaka i težite optimumu od osam sati sna svake noći, jer ćete se na taj način ne samo osećati mnogo lepše, već ćete i biti zdraviji.

p06p0t8k Poboljšajte raspoloženje za samo 10 minuta photo-1500565534308-0db60f7116f3 Nauka otkriva: Precenjujemo inteligenciju svojih partnera betmen naslovna Šta radi Betmen u toku svakog dana? photo-1516375825942-82fa52953a76 Pogled gore može da vam promeni život · · ·