Scream Queens

Ryan Murphy i Brad Falchuk su zaista neumorni. Štacnuju seriju za serijom i ne pokazuju znakove posustajanja. Nakon četiri sezone mega popularne „Američke horor priče“ (peta samo što nije), TV gledaocima su ponudili još strave i užasa – ovoga puta u crnohumornoj oblandi. Prve dve epizode horor-komedije „Kraljice vriska“ su pravi urnebes. Proverite zašto.

„Američka horor priča“ je postala svetski popkulturni fenomen o kome smo, naravno, pisali i u City Magazinu. Tvorci ovog uspešnog TV projekta, Ryan Murphy i Brad Falchuk, ne miruju. Peta sezona Američke horor priče samo što nije počela, za sledeću godinu se najavljuje mogućnost dupliranja broja epizoda, a sada su tu i Kraljice vriska. Murphy i Falchuk su dobili pojačanje. U stvaranju Kraljica vriska im se pridružio Ian Brennan, njihov saradnik iz vremena serije Glee.

Koncept iz prethodne horor serije je i ovde upotrebljen – svaka sezona će biti jedna zaokružena priča. Novina su komični elementi. Crnog humora je bilo i u Američkoj horor priči, nije da nije, ali je ton ove serije, uglavnom, ozbiljan. Murphy i momci u Kraljicama vriska pre svega žele da zabave gledaoce. Doduše, krvi ima. Broj ubijenih u prve dve epizode je impresivan (mnogo veći nego u nedavno prikazanoj seriji Vrisak), ali su sve smrti date u komičnom ključu. Na primer, potencijalna žrtva se dopisuje tekstualnim porukama sa maskiranim ubicom iako su i istoj sobi, a onda pokušava da o napadu obavesti svoje prijatelje na Tviteru. U pojedinim trenucima, Kraljice vriska podsećaju na prve filmove iz serijala Mrak film – to je ta slična vrsta humora.

Radnja prati nedaće sestrinstva na meti maskiranog ubice. Inspiracija je, naravno, jasna. U slasherima osamdesetih je često korišćena ovu postavka (The Prowler, Final Exam, The House on Sorority Row). Kasnije, postmoderni priustup je doneo komični/ironični otklon. Prva sezona je modelirana po uzoru na filmove kao što su drugi Vrisak i prva dva dela Urbanih legendi – sve to sa pojačanom dozom humora.

Naravno, tu je živopisna glumačka podela. U seriji se pojavljuju dve proverene kraljice vriska – Emma Roberts (treća i četvrta sezona Američke horor priče i Vrisak 4) i legendarna Jamie Lee Curtis (Noć veštica, Krvava matura, Voz terora). U seriji sve vrvi od živopisnih devojaka i žena. Tu su Lea Michele (Glee), Abigail Breslin (Zombieland), Keke Palmer (Masters of Sex/Doktori za seks), Niecy Nash (Getting On/Idemo dalje)… A tu je i pop/R&B lutkica Ariana Grande.

Da li su Kraljice vrisak camp ili trash? To je, zapravo, ključno pitanje. U zavisnosti od odgovora, zavisi i to da li će vam se serija dopasti ili ne. Doduše, uzorak je još uvek previše mali za izricanje konačnog suda. Početak jeste dovoljno zabavan da potera na dalje gledanje.

Pored mene Filmska recenzija: „Pored mene“ Film "Ejmi" otvara Slobodnu Zonu Film „Ejmi“ svečano otvara 11. Slobodnu Zonu Koga ne vole bioskopske blagajne Koga ne vole bioskopske blagajne AA_SBgr04 Filmska recenzija: „Sve što poželiš“