Prozor u dvorište, foto: Jordan Cvetanović
U VAZDUHU · kolumna

Kada je u aprilu ove godine na svim trafikama širom Amerike osvanula glava Kim Kardashian na naslovnoj strani čuvenog Vogue magazina, niko nije mogao da veruje da je Anna Wintour, ipak poklekla i pustila reality zvezdu da se svečano baškari u središtu njenog kraljevstva.

I dok je čuvena fotografkinja Annie Leibovitz prala ruke od tog photo shoota, tvrdeći poput ozbiljnog profesionalca, da je u pitanju bio čist posao, u show businessu je počelo novo poglavlje. Po prvi put je, čini se, nekom pošlo za rukom da zakorači u svet bitnih i uticajnih ljudi, a da pri tom ne uradi ništa u svom životu, osim što je sopstvenu porodicu i sebe stavio pod nadzor kamera i celom svetu dao svoju intimu na izvolite. Međutim, postavlja se pitanje da li je to zaista ništa ili je fenomen Kardashian svima dokazao da je mukotrpni rad na tome da se uspe po svaku cenu ipak bitniji od sadržaja uz pomoć kojeg se gradi reputacija?

Od trenutka kada su kamere počele da je prate u stopu, a ljudi da se smeju besmislenosti ispraznih razgovora među članovima porodice Kardashian, pa sve do čuvene fotografije sa venčanja sa reperom i producentom Kanyeom Westom, koja je na trenutak zablokirala Instagram univerzum, Kim je prosto postala idol svih onih devojčica koje i dalje veruju da će im takav život iz bajke pasti sa neba. Nekontrolisana promocija gluposti i praznine, vremenom je postala ozbiljna valuta kojom barata imperija Kardashian, verujući da je moguće održati kontinuitet neprekidno proizvodeći sporadične ekcese u celebrity svetu. Oni se ne libe ničega, oni nisu poput ostalih zvezda koja neprekidno žele da dokažu da su kao i svi obični ljudi. Oni ne žele da se foliraju i da govore da im je važno da budu kao i svi ostali, jer zapravo oni žele upravo ovo do čega su i došli – da budu na vrhu sveta i da obrću novac zahvaljujući prljavom vešu ili soft pornografiji iz svoje spavaće sobe. Upravo taj narcisoidni pristup u kome se ogleda njihov celokupni pristup uspehu, da bez obzira na ozbiljne kritike i zgražavanja, oni su sami sebi i najbolji, i najlepši, i najbogatiji i sve naj, učinio da  se u to i poveruje. Na taj način, obraćajući se svim svojim fanovima, koji ih prate gde god mogu, na neki pervertirani način čine da cela ta gomila radi to isto, misleći da je taj egocentrizam sasvim okej pristup životu. Mnoštvo svih tih običnih glava, delova tela i usana koja se puće imitirajući  Kardashian svet površnosti u kome dosada i glupiranje postaje glavni faktor zabave, postaju vojska sledbenika te selfie trash kulture. Ako iko danas može da se prepozna u onoj proročkoj izjavi Andyja Worhola da će svako moći da bude slavan na 15 minuta, onda je to definitivno Kim Kardashian.

Međutim, Kardashian misija se ne završava na tome. Javnost je ponovo uzburkana u momentu kada je objavljeno da će sledeće godine biti štampana coffee table knjiga njenih selfija. Dakle, ukoliko nemate šta da radite ili želite nekako da ubijete vreme, moćićete da dugo da se divite svetu njenih najboljih poza i fotografija iz ruke, jer knjiga će imati 352 strane. Oni koji drže do trash i camp kulture, verovatno su već sada rezervisali svoj primerak, u nadi da će glava najpoznatijeg anonimusa na svetu razbijati monotoniju ambijenta u njihovoj dnevnoj sobi. Za nju će to biti velika pobeda, jer će se na taj način i bukvalno uvući u naše živote, bez opcije da je moguće promeniti kanal.

Žena na ivici nervnog sloma Žena na ivici nervnog sloma: Evzoni Leto u gradu Populizam: Leto u gradu Džentlmen Srećna domaćica: Sitniš Richard Wagner Pouke iz prošlosti: Pajac je oterao valkire ·