Clutch & Brake
PULS GRADA · auto

U garaži – radionici Clutch&Brake (Kvačila i kočnice ) Nemanja Ugrešić rasklapa nove i pravi stare motore. Od modernih, savremenih motora nastaju autentični vintidž primerci, uz puno entuzijazma i energije. A ideja je da se u ovom jedinstvenom, nedavno otvorenom bike ateljeu stalno kreiraju autentični motori kakvi se danas retko mogu videti.

“Od svoje 17. godine vozim motor i od tad datira ta bezuslovna ljubav. Ljudi koji voze motor kažu da je to jedina ljubav koja se može kupiti novcem. Ko jednom odlučl da sedne na motor, jako teško se odvaja od toga,“ kaže tridesetogodišnji Nemanja Ugrešić, farmaceutski tehničar, vlasnik radionice.

Iz radionice Clutch& Brake nedavno je izašao prvi primerak – Honda CX 500 je u potpunosti rašrafljena, čitava je restaurirana i urađene su prerade koje su vidljive.

“Moj brat Aleksandar je kupio tu Hondu, ona je stajala u garaži i došao sam na ideju da taj motor prepravim u jedan stari motor, takozvani cafe racer. To su motori koji su se proizvodili od sedamdeset i neke do osamdeset i neke godine.Tada motori nisu bili toliko dobri kao današnji trkački motori, tako da su ljudi vratili te stare gvožđurije, taj cafe racer stil, motore koji su bili slični  tadašnjim  trkačkim  motorima. Njihova odlika je jedinstven dizajn –  spušten volan, špicast rep itd.”

Nemanja objašnjava da je tokom rada na svom prvom motoru imao određene smernice, ali da nije crtao budući model, već ga je radio „iz glave“, konstruisao i dizajnirao u samoj garaži.

“Krenuo sam time da se bavim iz velikog entuzijazma,volje, želje i dobre energije. Radeći svoj prvi motor shvatio sam da meni to pričinjava veliko zadovoljstvo, a sve što sam voleo do tada sam nekako stavio u drugi plan. Ljubav prema tome je prevladala, kao i želja da se taj motor završi i pored svih  poteškoča  koje sam imao.”

Čitav proces rada na autentičnom motoru trajao je 500 sati, iziskivao je vreme, kreativnost, maštu, kao i potragu za delovima motora – u inostranstvu i putem interneta. Nemanja ističe da mu je dosta pomogao prijatelj, majstor, veliki poznavalac motora.

“Sada trenutno radim na drugoj Hondi, CB 650. Fabrička verzija tog motora i motor koji sada radim potpuno su drugačiji, motor neće moći da se prepozna. Moći će da ga prepoznaju ljudi koji inače voze motor – po agregatu i po nekim sitnicama, ali sve ostalo se menja. Trenutno sam u fazi da mi je ostalo pola rama i agregat. Sve je isečeno sa tog motora, neki delovi su stigli, sada kreće da se radi i stavljanje točkova, sedišta itd. Ovo je mnogo ozbiljniji projekat od prvog motora koji sam radio…”

Nemanja Ugrešić kaže i da je ovo što on radi u svetu veoma popularno, a da se u Srbiji do sad niko nije ozbiljno bavio time. Motori koje izrađuje namenjeni su prodaji, a njegov cilj je da kupci budu zadovoljni i da čitav posao bude dugotrajan.

“Ja se trudim da napravim atelje za prepravku motora, i da se pozicioniram među prvima na tržištu. Ima sjajnih momaka na jugu Srbije koji su uradili prepravke nekih motora. Garaža Clutch& Brake bila je vetar u leđa završetku mog prvog motora. Do sada sam čuo pozitivne reakcije ljudi oko sebe. Trudiću se da tu garažu postavim na određeni nivo. Moj cilj je da se ona sama finansira, da postane održiva. Želeo bih da prodajom motora mogu da zaradim novac,  i da od tih sredstava mogu da kupim  druge motore i krenem da ih radim. Mislim da Clutch&Brake  može da bude veoma dobra garaža, iz koje izlaze veoma dobri motori.”

Najsigurniji automobili Top 5: Najbezbedniji automobili u 2015. 1938 Buick Y-Job Concept Car Istorija automobila: 15 modela koji su zauvek promenili industriju Volvo Volvo Concept 26 – automobilski enterijer budućnosti Kako radi prvi automat za prodaju automobila Kako bi izgledao prvi automat za prodaju automobila