Lost
KULTURA · film/TV

U seljačkom gradiću večito kritikovanog i zatucanog američkog juga, priprosta plavuša Suki Stekhaus leži gola na podu stare kuće. Ceo život je, zahvaljujući specijalnim moćima, čitala misli drugih ljudi, pa je ostala nevina do kasnih dvadesetih, jer su ljudi moroni i ne misle ništa lepo – samo je Suki svetica. Da je ne bi kao baba-devojku sar’anili u venčanici, rešila je da prvi seks ima sa vampirom Bilom. U zanosu, hladni Bilovi zubi tonu u njen devičanski vrat i šesta epizoda serije „Prava krv“ otiče ka odjavnoj špici.

Lako je biti ciničan dok spomenik ove nedavno upokojene serije zarasta u korov, ali kada je Sukina orgazmična scena prvi put prikazana, milionski auditorijum gledalaca Prave krvi, uključujući i mene, hipnotisano je zurio u ekran. Problemi prve ljubavi i diskriminacije manjina, koji su tako dobro opisani vampirskim fusnotama u prvoj sezoni, potpuno su uništeni razvojem likova do kraja serije. Suki je, naime, postala ober fufa. Svaka zver dolazi u obzir – vampiri, vukodlaci, vilenjaci… Ona više ne bira. Lafajet i Tara, dva bitna sporedna lika, svedena su na statiste, a slavom se okitila nebitna konobarica, čiji je posao bio da, iz sezone u sezonu, vrišti kad god se pojavi na malim ekranima.

Tužno je, ali istinito, što skoro svaka serija sa armijom gledalaca ima samo jednu božiju zapovest – the show must go on! Ali, negde posle druge sezone scenaristi vređaju intelekt toliko da se pošten gledalac iznervira što je njihovim ranim radovima uopšte poklonio pažnju, pa broji dosadne sate ne bi li po dužnosti dočekao kraj priče za koju više niko nema interesa.

Prava krv nije jedina inficirana traljavim razvojem likova. Bri iz Očajnih domaćica je, na primer, bila smerna komšinica iz snova, da bi se vremenom pretvarala u niz sumnjivih likova – od alkoholičarke, do saučesnice ubistava.

U seriji Heroji, situacija je obrnuta – Sajlar, najveći negativac, postaje heroj. Sal, vremešni strejt ujak glavnih aktera serije Braća i sestre postao je u gej, a broj vanbračne dece i afera u ovoj seriji ostavlja vas s pitanjem: ko je kome tu brat, a ko sestra? S druge strane, serija Bekstvo iz zatvora opravdala je naslov u potpunosti – ona se hvali braćom Skofild, koji su pobegli iz toliko kaznenih institucija da će još dugo, dugo, dugo držati rekord.

Očekujem nešto slično i od serije Okružen mrtvima, jer je lik nekada nemoćne i zlostavljane supruge Kerol postao ravan terminatoru, sposobnom da desetine zombija podigne u vazduh.

Duga produkcija je, očigledno, glavni neprijatelj lika. Zato treba čestitati producentima Spartaka. Oni su svoj krvavi pir priveli kraju kad je imao najveću gledanost, a potrebna je i velika hrabrost da takvu seriju završite sa dva gej ratnika i manjom grupom robova, koji će sumnjivo razgolićeni odmarširati u zalazak sunca. Da se piše pažljivije, sve bi moglo da se proda. Ovako, očekujte još TV programa sa bukvalno opravdanim naslovom, kao kod Izgubljenih – ko je sposoban da razmrsi „rasplet“ ove serije, a da se stvarno ne izgubi?

Olive Kitteridge TV preporuka: „Olive Kitteridge“ Kad počinje kriza srednjih godina? Pogledajte trejler filma „While We’re Young“ Kad počinje kriza srednjih godina? Pogledajte trejler filma „While We’re Young“ Merlinka 6. Međunarodni festival LGBT filma „Merlinka“ u Domu omladine Slavni glumci-patuljci 10 slavnih glumaca-patuljaka · ·