mooshema.jpg
PULS GRADA · enterijer/arhitektura

Nekada su ih sa stolova sklanjali samo kad bi dolazili gosti. Bile su sastavni deo svake kuhinje ili trpezarije. Dok nisu izašle iz mode.

 Dok nisu izašle iz mode. Cvetni deseni i pastelne boje nisu primamljivi novijim generacijama, pa je danas retkost videti mušemu na stolu moderno opremljenog stana. Međutim, stvari počinju da se menjaju

Retro u modernom pakovanjuimg-uiijlijlk.jpg

Da su starinske mušeme, koje su se koristile kao stolnjaci iz praktičnih razloga, već davno zaboravljene, pokazuje to da ih čak ni internet danas ne prepoznaje kao takve. Kad ukucate reč „mušema“ na Guglu, prvo će vam se pojaviti pitanje da li ste možda mislili na „museum“ (na engleskom, muzej). Potom se u rezultatima pretrage pojavljuje mušema kao termin kojim se u fudbalu označava zastava koja se iznosi na sredinu terena pred početak meča. Međutim, Gugl ipak „zna“ i za nove, moderne i kreativno dizajnirane mušeme koje se mogu koristiti kao stolnjaci ili podloge za piknik u prirodi. Ali to nisu one iste mušeme, starinske, koje pamtimo. U rezultatima slika na internetu može se videti da su to šarene, vesele i dosad neviđene mušeme brenda MooShema.

Jedinstveno i kreativno

MooShema brend prestavlja moderni deo enterijera, jedinstvenog i kreativnog dizajna. Reč je o mušemama izrađenim od visokokvalitetnog PVC materijala, tako da se sa nje lako može očistiti šta god da se prospe – bez magične krpe i specijalnih sredstava za čišćenje. I zbog toga su praktične od pamtiveka. Međutim, ovom retro i zaboravljenom delu enterijera dat je nov i moderan dizajn, tako da se one ponovo vraćaju u modu. Prave se u okruglim oblicima, četvrtaste i pravougaone, s različitim motivima otprintanim po njima. Postaju sve popularnije i traženije, i to i kod starijih i kod mlađih.Ovaj brend nastao je pre dve godine u okviru marketinške agencije SuperDot, tako što je prvenstvena ideja bila da se kreiraju mušeme koje će biti pokloni za klijente.

I tako, poklanjajući ih, postale su veoma popularne, zbog čega je i nastao čitav brend MooShema. Za sada se pod ovim brendom mogu pronaći moderno dizajnirane mušeme i lampe. Dizajneri su učinili da ovu pomalo zaboravljenu stvar osveže jedinstvenim dizajnom i učine je originalnim poklonom za rođendane i praznike. Dizajniraju ih mladi ljudi zaposleni u samoj agenciji SuperDot, ali i studenti koji dolaze na kurs iz digitalne štampe u okviru jednog od projekata. Svako od njih radi po sopstvenom nahođenju. – Volimo da kažemo da su one za kuću i livadu, ali mogu biti za šta god vi želite. Kada ih ugledaju, ljudi su prvo zbunjeni, jer su navikli na mušeme koje su naše bake koristile, ali se u međuvremenu oduševe dizajnom koji se može uklopiti u bilo koji enterijer, kaže Aleksandra Ruml, PR brenda MooShema.

Retro u modernom pakovanjuimg-picmonkey_collage.jpg

Za vedrinu svakog prostora

Interesantno je da se u okviru ovog brenda dizajniraju i specijalne lampe čiji abažuri zapravo predstavljaju iste ove moderne mušeme. Njihova specifična izrada je ta koja ljudima skreće pažnju, osim dizajna. Kreativni printovi u unutrašnjosti abažura lampi omogućavaju da one postanu neutralan objekat kad su ugašene, a centar pažnje svakog enterijera kad sijaju. Naime, lampe su bele kada su ugašene, ali kada se upale, dizajn koji je sa unutrašnje strane dolazi do izražaja i unosi vedrinu u sve prostore u kojima se nalaze.

Dizajn lampi je, inače, inspirisan Kazimirom Maljevičem, ocem suprematizma. – Učestvovali smo na raznim izložbama Mikser housa, zatim i na raznim bazarima koji su se organizovali u Beogradu. Možemo se pohvaliti učešćem na Beogradskom festivalu cveća, kao i učešću na manifestacijama Design Week u Beogradu i u Skoplju. Naši proizvodi trenutno su dostupni u konceptualnoj radnji Supermarket u Beogradu i Vulkan knjižarama u Beogradu, Novom Sadu i Podgorici, a naš plan je da raširimo prodaju i u inostranstvu, navodi Aleksandra Ruml.– Svaka mušema, ističe naša sagovornica, ima svoje ime i neku priču, što je posebno zanimljivo ljudima koji ih kupuju.

Najtraženija je mušema Zunge Zeigen, namenjena onima „koji bi sve da znaju. – Ona je plod mašte i razmišljanja, inspiracija joj je sveznanje. Uz nju ćete otkriti ko je karakondžula, gde je Tuvalu i da zunge zeigen znači isplazi jezik, objašnjava Aleksandra.

Omiljeni motivi 

Među motivima se izdvajaju i „Slatki zub“ za ljubitelje svih vrsta čokolade, „Gola veština“ inspirisana sušijem i golim ručkom, ali i „Stočiću, postavi se“ inspirisana bajkom o stočiću koji se postavlja sam i koja podseća kako se pravilno servira sto za šest osoba. Tu su još i mušeme s motivima sudokua, lubenice, klavira, beogradskog proleća… „Whoo“ mušema oslikana je interesantnim sovama na granama drveća i namenjena je noćnim pticama. U obliku gramofonske ploče, „Wise advice“ je za prave ljubitelje muzike, dok su mušemu „Glupost“ s različito obojenim kvadratima inspirisali pop art, pank muzika i London. „Mad Hatter Tea Party“ mušema namenjena je za čajanku i inspirisana je Alisom u zemlji čuda.U agenciji SuperDot, inače, često povodom različitih praznika raspisuju i konkurse za kreiranje mušema.

Tako su povodi za traženje novih ideja bili Nova godina, Vaskrs, Praznik rada 1. maj, a trenutno je na fejsbuk stranici MooSheme otvoren konkurs za kreiranje slavske mušeme. Učestvovanjem u konkursu možete osvojiti mušemu koju ste sami kreirali i još jednu od već postojećih. Nacrt svoje mušeme zainteresovani mogu okačiti na fejsbuk stranu agencije do 21. oktobra, a pobednik se bira tako što će tim dizajnera izabrati pobednika od deset s najviše „lajkova“.


FAILED ARCHITECTURE - SLUČAJ SAVAMALE FAILED ARCHITECTURE – SLUČAJ SAVAMALE SVETSKO ČUDO U SRED BEOGRADA SVETSKO ČUDO U SRED BEOGRADA tajnenbg.jpg TAJNE NOVOG BEOGRADA AMBIJENTALNE CELINE BEOGRADA AMBIJENTALNE CELINE BEOGRADA ·