Mitsubishi
PULS GRADA · auto

Četiri decenije je prošlo otkako se prvi Mitsubishi pojavio na putevima Velike Britanije, a ove godine će levom stranom puta krstariti i specijalno napravljenih, pogađate 40, rođendanskih modela pod oznakom Lancer Evolution X FQ-440 MR.

Spektakularnu pojavu izdaleka će najavljivati trkački zvuk koji proizvodi 2.0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa 440KS pri 6800 o/min. Srce uličnog trkača imaće i kamionski obrtni moment od 558 Nm pri 3100 o/min, što će u kombinaciji sa šestostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom činiti da se pri pritisku papučice gasa zalepite za sedište, kazaljka brzinomera poskoči, a vozilo koje je do pre koju sekundu bilo ispred vasa sada gledate u retrovizoru. Naime, novi X FQ-440 MR do „stotke“ stiže za 3,8 sekundi, dok je maksimalni hod brzinomera ograničen elektronski na 250 km/h.

Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR biće dostupan samo u “frost white” boji, ali to neće kvariti gracioznost na drumovima. Njoj će doprinositi spuštena karoserija za 35 mm napred i 30 mm pozadi u odnosu na standardni model, dok će iz profila dominirati 18-inčni BBS aluminijumski točkovi, s Alcon sportskim kočionim sistemom koji mora da obuzda ovoliku snagu. U standardnom paketu limitirane serije je i reprogramirana ECU kompjuterska jedinica, Janspeed izduvni sistem, odnosno Bi-xenon prednja svetla.

Unutar automobila dominiraju Recaro kožna sportska sedišta, Rockford Fosgate premium audio sistem sa osam zvučnika, odnosno kožni sportski volan. Za snalaženje u prostoru je zadužen navigacioni sistem koji se prikazuje na 7-inčnom LCD ekranu osetljivom na dodir. Tu je i “on-board diagnostic system“ koji prepoznaje i pamti stil vožnje, ostvarene performanse i lokaciju automobila. Mnogi će reći da je tako ugrožena njihova privatnost, da će serviseri moći da vide gde smo se kretali i šta smo radili, ali opravdanje leži u garanciji, odnosno potvrdi da ste novim Lancer Evolution X FQ-440 MR rukovali kako je to propisano.

Ovaj automobil će uprkos dobroj izradi, zbog očekivanog čestog teranja do maksimuma, često morati na kontrolni servis. Najpre posle pređenih prvih hiljadu kilometara, a onda na svakih 7.000 kilometara. Međutim, briga tih troškova dođe tek posle, prva je kako se naći među 40 srećnika koji će iz džepa moći da izdvoje 50.000 funti i u svoju garažu parkiraju Mitsubishi Lancer Evolution X FQ-440 MR. Verovatno i poslednji pravi Evo, jer najave govore da će naredna generacija, možda već ove jeseni, dobiti prvi hibridni motor i započeti novu eru Mitsubishija i njegove elitne mašine.

Carplay Apple CarPlay: Gedžet koji vožnju čini lakšom i bezbednijom Hyndai i30 Auto za svačiji džep McLaren 650s Zvezda salona u Ženevi: McLaren 650 Coupe i Spider Sajam automobila BG Car Show – od sutra na Beogradskom sajmu