mercedes self-driving (2)
PULS GRADA · auto

Ideja da nas automobili sami voze dok mi pričamo sa saputnicima, završavamo posao ili se jednostavno odmaramo je sve bliža ostvarenju. Otkako je Google 2010. predstavio svoju viziju samohodnih, odnosno Self-Driving, automobila prevalili smo dug put. Proizvođači su do konačnog cilja krenuli različitim putanja pa se neko najpre oslanja na samostalno parkiranje, dok drugi idu na sve veću asistenciju tehnologije tokom vožnje. Evo kako to rade najveći svetski proizvođači četvorotočkaša u 2015. godini.

BMW je autonomiju svom automobilu najpre poverio prilikom parkiranja. Tehnologija nazvana Remote Valet Parking Assistant je predstavljena prvo na električnom modelu BMW i3 a sve što vam je potrebno su smartwatch i aplikacija koja će se povezati sa vozilom.

Vozač u automobilu uključi parking mod pa može čak i izaći iz njega, jer pritiskom na opciju sata „parkiraj vozilo“ prepušta tehnologiji da se sama uparkira. Zahvaljujući GPS signalu i parking senzorima vaš automobil će pronaći slobodno mesto u blizini i uparkirati se bez greške. Možda čak i bolje nego što biste vi to uradili. Dok ovo ne zaživi u narednih nekoliko godina BMW vam i sada daje određenu autonomiju, jer će sam zakočiti ukoliko uoči opasnost od sudara, obavestiće vas ako nekontrolisano promenite traku, a tempomat će u saradnju sa senzorima održavati brzinu i odstojanje od vozila ispred.

Koliko ste puta čuli da je u Mercedesu udobno kao u dnevnoj sobi? Sada će i ugođaj postati bukvalno takav. U self-driving konceptu F015 vozačevo sedište će moći da se okreće za svih 360 stepeni kako bi on sedeo licem u lice sa putnicima.

Tada ambijent u Mercedesu stvarno počinje da liči na dnevnu sobu, a ako tu dodamo kožna sedišta, rasvetu i neki stočić dobićemo osećaj kao da sedimo u kući i čekamo da počne partija karata.

Audi nije trošio reči na promociju svog Self-Driving koncepta, već je pustio da se model RS7 sam doveze od San Franciska do Las Vegasa. Prema najavama, tehnologija koja može pomoći da se automobil parkira ili da mu prepustite da se sam vozi mogla bi zaživeti u Audiju A8 već od 2017. godine.

Slično razmišljaju i u Fordu i ostalim kompanijama. Razvijaju svoje sisteme za asistenciju pri parkiranju i održavanju razdaljine i trake kretanja, pa je samo pitanje vremena kada će se sve ovo spojiti u jedno a vi ćete bukvalno moć da „dignete ruke od vožnje“ i prepustite se uživanju u pejzažu ili drugim obavezama.

Automobil budućnosti Automobili budućnosti Ferrari Sergio Ferrari Sergio: Klasik 21. veka Snow Crawler Snow Crawler – motorne sanke sa kabinom Ford F-150 Ford f-150: Američki san na točkovima · ·