landscape-1538058809-shia-labeouf-mutt-indiana-jones-kingdom-of-the-crystal-skull
KULTURA · film/TV

U današnje vreme, industrija filmova se svodi na to ko će ugrabiti najviše novca pomoću već poznatih likova i dobrano iskorišćenih franšiza. Svi ti potencijalni nastavci trebalo bi da imaju sveže ideje kako bi privukli publiku u bioskope, ali to nije uvek slučaj.

Vest da će neki film dobiti još jedan nastavak može vas obradovati ako želite da vidite još od svog omiljenog lika ili sveta. Isto tako, postoje oni trenuci kada se nadate da je to poslednje što ste od njih videli baš zato što scenaristi i reditelji više ne znaju koju priču da ispričaju. To se može prepoznati po nekim karakterističnim klišeima i postupcima koji samo bacaju ljagu na sve dobro što je ta određena franšiza donela do tad.

Isto to samo u svemiru

Kada se čini da više ne postoji adekvatno mesto radnje neke franšize, često se može desiti da se nastavak smesti u svemir. Čini se da će sve biti još više kul i futuristički ali to uopšte ne mora da bude činjenica. Poznati primeri su Džejson iks sa ubicom na svemirskom brodu i Operacija Svemir, u kojoj Džejms Bond istražuje nove horizonte.

Uvođenje sina ili ćerke

Neke franšize su se otegle toliko dugo da su njihove zvezde ostarile i više ne deluju tako agilno sposobno kao ranije. Tada na scenu stupaju njihovi sinovi ili ćerke koji nikada ranije nisu bili spomenuti, ali koji su daleko fizički spremniji. To smo videli u filmovima Dobar dan da se umre muški i Indijana Džouns i kraljevstvo kristalne lobanje.

Hibridno čudovište

Mnogi od holivudskih spektaklova oslanjaju se na popularnost glavnog čudovišta. Takva stvorenja moraju biti sve opasnija u nastavcima, što je nekada veoma teško. Kada ne znaju kako to da reši, scenaristi ubacuju hibridnu varijantu poznatog stvorenja i nadaju se da će to biti dovoljno. Jedan od prvih primera je Osmi putnik: Uskrsnuće, a nedavno Svet iz doba jure: Uništeno kraljevstvo.

Izobilje nostalgije

Kada nestane kreativnosti, nostalgija je uvek tu, što znaju i holivudski studiji. To može biti ponavljanje nekih čuvenih scena ili povratak glumaca koje smo voleli u prethodnim delovima filma. Sedma epizoda serijala Ratovi zvezda možda je i najbolji primer za ovo, ali ima ih još puno, kao recimo peti deo Terminator serijala.

Famozni „ribut“

Možda i najveći znak da nešto nije u redu sa franšizom je potreba da ona počne ispočetka. Tada kao da se pritiska dugme za reset i sve što je bilo do tada se više ne važi. To je nekako najtipičnije za sveprisutni superherojski žanr, tako da ni sami ne znamo koliko puta smo videli smrt Betmenovih roditelja ili Spajdermenovog ujka Bena.

Priča o lošem bratu ili sestri

Jedan od glavnih aspekata dobre priče je negativac koji nas zainteresuje i u čijim okršajima sa glavnim junakom uživamo. Često se desi da su oni napisani tako da su u pitanju braća ili sestre glavnih junaka, čak i blizanci. Iako to ponekad može da ima smisla, učinjeno je toliko puta da sada više deluje kao očaj nemoći nego kreativni postupak u scenariju.


aftermath-1 Kira Najtli i Aleksandar Skarsgard u drami „The Aftermath“ Južni vetar plakat Filmska jesen "Mile 22" Bioskopska preporuka: Mark Volberg u akcijašu „Milja 22″ Naslovna fotografija - The River of Kukamas MikroFAF: 5 filmova koje ne bi trebalo da propustite · · · · ·