Škrabac
PULS GRADA · dizajn

Žena u pokušaju, Đavo nosi bradu, Namiguša od rođenja, Neizdrž – naizgled nespojive fraze našle su svoje zajedničko mesto u originalnom domaćem brendu Škrabac, autorke Ane Babić. Iako relativno mlad, Škrabac je veoma brzo (i zasluženo) pronašao svoje ljubitelje i afirmisao se na dizajnerskoj sceni Beograda.

Ideja o pokretanju brenda je, kako to obično i biva, proistekla spontano. Prvi crteži nastali su u neizbežnom sketchbooku, dok je odluka o prenošenju skica na majice, jastuke i ostale asesoare došla na nagovor najbližih prijatelja. Reakcije na prve proizvode bile su pozitivne i motivišuće za autorku, jer je, kako kaže, osmeh prva stvar koju primeti kod onih koji se susretnu sa Škrabac printovima.

Kada je u pitanju asortiman proizvoda, trenutno se u ponudi mogu naći ženske i muške majice, jastuci, futrole za duvan i bedževi. Novitet su i dečije majice, dok nas za zimu očekuje još nekoliko izmenađenja. Ono na šta ljudi najčešće odreaguju, jeste print „Žena u pokušaju“, gde nam je autorka otkrila da je izvorno ona ta žena, kako ju je svojevremeno prijatelj opisao.

U daljem razgovoru sa Anom saznali smo i nekoliko detalja o specifičnosti samog naziva brenda:

Škrabac škraba,uvek i svuda. Škrabac sluša priče, u svemu nalazi inspiraciju.U njegovom dnevniku se mogu naći razne mudrosti, gluposti, poslovice, izreke, anegdote, smešni i tužni događaji, za svakog po nešto.Uvek je tu, spreman da sasluša svačiju priču i da od nje napravi malo umetničko delo. Njegov moto je: Keep on buzzin’ ! U početku je bilo mnogo predloga za ime, ali mu je na kraju kumovala jedna od mojih najboljih drugarica.

Kako se za kratko vreme i pokazalo, publika za proizvode sa dizajnerskim potpisom postoji, međutim početni zahtev je svakako da se napravi kvalitetan i zanimljiv proizvod koji će biti svima pristupačan. Ispostavilo se da je to dobitna kombinacija za Škrabac, mada se u samom procesu afirmacije na tržištu uvek mora raditi i na približavanju proizvoda najrazličitijoj publici na različite i domišljate načine. Inspiracija za tako nešto ne nedostaje, jer se pronalazi u svakodnevnom životu i razgovoru sa ljudima.

Škrabac proizvode možete poručiti putem FB stranice, ali se takođe mogu naći i na nakoliko lokacija u gradu: Supermarket Concept Store, Mikser House i Zanat, kao i u Zanart-u u Novom Sadu. Ove subote u igraonici Koko (Tadeuša Košćuška 63), u sklopu bazena „25. maj“ biće održana promocija dečijih majica od 10 do 12:30.

Bojan Krištofić Otvaranje izložbe „(Est)etika nacionalizma – dizajn za turbo folk“ Moksito radionica Moksito dizajn: Radionica štampanja majica Beskorisni, a lepi predmeti Beskorisni, a lepi predmeti Električni bicikl Novi i moderniji električni bicikl