Sladak život
U VAZDUHU · pop trash

Negde pri sredini svog veličanstvenog „Levitana“ Vitomil Zupan u tom zatvorsko-robijaškom kontekstu parafrazira Šilerovu opasku koja nam veli da nema takvog prezira kao prema vlastitim juče ili nedavno odbačenim zabludama. Možda je zato, i mimo tog poznatog nam skučeno-kažnjeničkog okruženja, tako silna omraza krenula ka dobrano kastriranom i preuređenom B92.

Jer zablude su zablude i peku i svrbe i onda kad smo ih otposlali put prošlosti sa kojom smo, navodno, zauvek, raskrstili.. Sunovrat ove TV stanice (da izbegnemo on kleto i nemušto “brenda”) počeo je, znamo mi to svi dobro, davnih dana, a sada je samo kulminirao i zašao u svoju najakutniju i najdekadentniju fazu na primeru halabuke i gadnog zamešateljstva oko Utiska nedelje i tog ozloglašenog Slatkog života. Na račun minulih zasluga i stare/mitske slave devedesetdvojci se tokom, recimo, prethodnih i mahom uludo prohujalih deset godina – počev od Velikog brata, koji nam je tada iz usta vođstva, udarnih igala i apologeta B92 predočavan kao dokaz ovovremenosti i značajan „društveni eksperiment“, preko sveopšteg cinizma kao zajedničkog svetonazora pa do (kako je vreme demokratije odmicalo) sve upitnijeg elitizma…

A onda su i kao zapeta puška spremni eufemizmi i relativizacije postali i izlišni i smešni – B92 je tiho stupila u novu eru svoje potpune propasti, uz usiljeni smeh euforične ekipe Bulevara i turskih serija u sve dužem nizu. Mnogi su to pripisali uticaju svežepridošle Bebe Dragić, nekada sekundantkinje dokazano neuništive Jelene Baćić Alimpić, ali to je tek traženje dežurnog krivca i slab, pa i uvredljivo providan izgovor onih čije su ruke u ovoj priči i najprljavije. Onda je usledila gungula oko Utiska nedelje, a iz prikrajka u programsku šemu ovog emitera prikazao se gorepomenuti Sladak život.

Sam po sebi, Sladak život, gle čudovog čuda, nije ništa posebno – u pitanju je tek nešto ambicioznije montirana varijacija na formulu rijaliti-mučionice, formata koji se u svoj ispraznosti i nepotrebnosti pokazao svugde, pa i u Srbiji u kojoj gotovo ništa i nikada ne izlazi iz mode. Rijaliti-programi su (možda ponajpre zahvaljujući Mitrovićevoj torturi i bekrajnoj veri u privlačnost tog za izradu najjeftinijeg programa za anestezirano i dotučeno gledateljstvo i, konkretnije,  Pinkovoj zbilja infernalnoj Farmi) izgubili gledanost; B92 se odlučio da još ne izlazi iz tog kola i eto nama Slatkog života, u kom paraselebritiji (kikbokseri, seksi policajci…) i kao limun isceđeni i na pravu i razumnu meru svedeni VIP-ovi otkrivaju nekakve tajne svojih nazovi nesvakidašnjih života. Krajnji rezultat je troma i arhaična televizijska nazovi-zabava od koje slabo ko može da ima ikakve koriste. A toliko se vere polagalo u živopisnost iz dana u dana rastućeg plemena Gioganny…

Zablude su, baš kao i stare slave, oročenog trajanja, a pobednicima u ovoj priči, za koje se, doduše, lako i brzo može utvrditi da su pobeđeni, ne ostaje ništa drugo no da kad i gde god mogu, kako uostalom sladak život i nalaže, ne kriju dobro raspoloženje.

Jay-Z i Beyonce Beyonce i Jay-Z “preuzeli” Luvr Jedna od čuvenih scena iz ''Davitelja'' Top 10: Sećanja jednog deteta ’80-ih u SFRJ TV EPP našeg detinjstva: Poznate ličnosti u reklamama Nekad i sad Fenomen „Nekad i sad“ – „Da, to sam ja – malo sam se promenila…“