Voće iz blendera
PULS GRADA · kulinarka

Iako smoothie možda nije tradicionalni srpski doručak, praksa blendanja voća je sve popularnija i kod nas. A, zašto i ne bi? U jednom obroku možete uneti dovoljnu količinu vitamina, vlakana i drugih hranljivih sastojaka, sprema se vrlo lako, a ukus će vas podsetiti na omiljene poslastice.

Varijacije su brojne i recepta, kao ključa koga se precizno morate držati nema, ali vam dajemo neke ideje koje će vam, nadamo se, podstaći maštu i probuditi apetit.

Sveže

Jednu bananu, najbolje je odabrati što zreliju i slađu (baš one koje inače izbegavate, sa crnim tačkicama na kori), ubacite u blender. Banana može biti zaleđena, da biste dobili gušću teksturu nalik na sladoled ili nezaleđena, zavisno od vaših želja. Ukoliko se radi o zaleđenoj voćki, računajte na to da će vam možda trebati više tečnosti kako bi blender dobro radio. Dodajte jednu veću narandžu i polovinu manga srednje veličine. Po želji možete ubaciti i malo đumbira.

Slatko

Dve zrele banane (jednu zamrznutu i jednu “običnu”) izblendajte sa jednom supenom kašikom kakaoa ili rogača, dodajte pet svežih urmi i biljno mleko po izboru – sojino, bademovo, pirinčano ili neku drugu varijantu. Ovaj smoothie će zadovoljiti i najveće slatkoljupce, a, iako je već dovoljno hranljiv, možete dodati i četvrtinu avokada, za dodatnu količinu proteina i kremastiju teksturu. Idealan je za popodnevnu užinu, a možete ga i zamrznuti i tako napraviti ukusan i zdrav sladoled.

Šumsko

Zaleđenu mešavinu crvenog ili šumskog voća, kupine, borovnice ili neko drugo crveno voće po želji izblendajte sa jednom većom zrelom bananom. U to dodajte šaku badema i malo bademovog mleka.

Zeleno

Jednu veću zrelu bananu izblendajte sa spanaćem, svežim ananasom i malo kokosovog mleka. Egzotičan i vrlo zdrav, ovaj zeleni smoothie biće odličan doručak koji će vam obezbediti dovoljno energije za početak dana.

Jagodičasto

Sezona jagoda je u jeku, a umesto u torti i kolačima, možete ih upotrebiti i u zdravom obroku, kao što je smoothie. Potrebna vam je jedna čaša jagoda, najbolje šumskih, aromatičnih, jedna veća zrela banana i malo mleka, a u ovoj kombinaciji sojino mleko sa vanilom daje odličan ukus.

Recepti iznad pogodni su i za vegeterijance i vegane, a vi ih možete prilagoditi sebi i svom ukusu tako što će te umesto biljnog mleka koristiti obično mleko ili jogurt. Preporučene količine dovoljne su za jedan veći smoothie, ali ih vi možete duplirati ili smanjiti u zavisnosti od toga za koliko osoba pravite. Svakako savetujemo da smoothie konzumirate svež, odmah nakon pravljenja. Ukoliko niste u prilici, čuvajte ga u frižideru, ali ne duže od par sati.

Sezona raznovrsnog svežeg voća i povrća je otvorena. Živeli!

Smuti - 5 najboljih Pet recepata za najbolje prolećne „smuti“ napitke Palačinke Palačinke: Pet sjajnih recepata Jagnjeći but Uskršnji recept: Jagnjeći but sa sosom od nane Ukusno i zdravo Ishrana u proleće – kako da se osećate baš dobro ·