pjimage - 2019-07-25T224332.266
U VAZDUHU · urban flash

Sofrologija je fizička i mentalna metoda vežbanja koju je razvio španski neuropsihijatar Alfonso Kaisedo 1960. Kombinovao je filozofije iz Japana, Indije, Tibeta i Španije kako bi stvorio sveobuhvatnu tehniku koja se sastoji od vežbi disanja, svesnosti, vizuelizacije, vođene meditacije i blagog pokreta. Danas se koristi među sportistima, umetnicima, osobama sa anksioznošću i depresijom, i svima koji žele da poboljšaju svoj san.

U nastavku otkrijte tajne ove metode koje će vam pomoći da bolje spavate.

1. Prestanite da razmišljate o snu kao neproduktivnom vremenu

Shvatamo da ste zauzeti i ponosni na količinu stvari koju možete da obavite u toku dana. Ali vreme je da prestanete da razmišljate o snu kao o gubitku vremena i zapamtite da je to jedna od najkorisnijih, isceljujućih stvari koje možete da učinite za sebe. Spavanje obnavlja vašu energiju, obnavlja ćelije i revitalizuje mišiće i kosti, jača imunološki sistem i oslobađa vaše telo od stresa. Dakle, umesto da gledate na san kao na nužno zlo, zamislite ga kao imperativni deo vaše rutine i ključ vašeg uspeha.

2. Napravite ambijent za spavanje

Čuli ste da gledanje televizije i skrolovanje slika na Instagramu pre spavanja mogu ometati vaš san. Međutim, sofrologija navodi još neke faktore koji se mogu nepovoljno odraziti na vaš san. Sa tim u vezi, trebalo bi da izbegavate svetlost i buku u spavaćoj sobi. Čak i najmanje svetlo u vidu fluorescentnih brojeva na budilniku mogu zaustaviti proizvodnju melatonina – hormona sna.

3. Vizualizujte dobar san

Dobar san tokom noći zahteva određene pripreme u toku dana. Najpre, priuštite svom telu vođenu meditaciju koja podrazumeva da mirno sednete, osvestite svoje disanje, i polako opustite svaki deo svoga tela, od glave ka petama). Zatim se pažljivo fokusirajte na disanje tokom jednog minuta. Zatvorite oči i osvestite svaki svoj udah i izdah. Sada zamislite da idete na spavanje. Zamislite da sve ide upravo onako kako želite. Zamislite svoju idealno, opuštajuće veče i zamislite sebe kako brzo i lako tonete u san…

4. Vežbajte kvadratno disanje

Udahnite, brojeći do tri, i zadržite vazduh takođe brojeći do tri. Zatim izdahnite i takođe brojte do tri, praznih pluća. (To je takozvano kvadratno disanje). Ako brojanje do tri nije prijatno za vas, pokušajte sporije ili brže da brojite.

5. Probajte kratku dremku

Sedite na stolicu sa rukama na bokovima i držite ključ u jednoj ruci. Opustite se i duboko udahnite – kada počnete da tonete u san, spustićete ključ na pod, što će vas probuditi. To je to! Verovali ili ne, ovaj krajnje kratak odmor može da resetuje vaše telo i um.

14233910-8743110-c79ac643ada09dad555b6b28070d8319444a0237-1500-1-1562853329-728-6b5ce42680-1563890643 Ove pojmove stalno mešamo BeFunky-collage (12) Ljudi koji nose naočare deluju inteligentnije – evo i zašto pjimage - 2019-07-26T230414.921 Da li je proveravanje telefona tokom noći loše za san? pexels-photo-1089563 Evo šta ljude navodi na prevaru · · ·