www.designmadeinaustria.com
PULS GRADA · zdravlje

Zabluda je da preteran unos kofeina, artificijelnih šećera, alkohola, masne i teške hrane, poboljšava raspoloženje. Možda je konzumacija takvih namirnica naizgled delotvorna, ali samo u startu, jer na duge staze ovakav pristup zapravo šteti organizmu. Zbog toga saznajte od koje ćete to zdrave hrane dobro izgledati i sjajno se osećati.

Morska riba i morski plodovi

Ljudi koji su u deficitu sa unošenjem omega-3 masnih kiselina, mogu biti podložni depresiji i neraspoloženju. Ukoliko budete jeli lososa, skušu i sardine, vaš mozak će bolje funkcionisati, s obzirom da 60% mozga čini suva masna materija, od koje je 30% upravo u formi omega-3 masne kiseline. S druge strane, račići i gambori u sebi poseduju selen i vitamin E. Oni izbacuju toksine, čine da koža deluje sjajno i zategnuto, što momentalno podiže i raspoloženje.

Piletina i ćuretina

Ako uvrstite meso ovih pernatih stvorenja u ishranu, povećaćete unos aminokiseline triptofan, uz pomoć koje organizam proizvodi seratonin – najvažniji neurotransmiter za podizanje raspoloženja. Takođe, dolazi do proizvodnje melatonina, koji obezbeđuje miran san.

Jaja

Žumanca su posebno bogata proteinima, dobrim mastima i vitaminom D. A upravo je vitamn D neizmerno važan, jer njega upijamo prilikom izlaganja sunčevoj svetlosti, što je značajno za poboljšanje psihičkog stanja. Žumance još sadrži i kolin – zadužen za vitalnost mozga. Tako da zaboravite na pomodne kajgane samo od belanaca, jer su žumanca ta u kojima se krije većina benefita za vaše zdravlje, pa tako i raspoloženje.

Orašasti plodovi

Iako su kalorični, pa treba voditi računa o količini njihovog unosa, u sebi kriju mnoštvo benefita. Ali, selen je definitivno jedan od najvažnijih komponenti, jer njegov manjak dokazano čini da se ljudi osećaju anksiozno, iziritirano i nervozno.

Sočivo

Osim što u sebi ima proteine i vlakna, pre svega sadrži ugljene hidrate. Oni su neizmerno važni za opšte zdravlje, a u slučaju sočiva nema bojazni da će poremetiti nivo šećera u krvi, kao što zna da bude slučaj prilikom konzumacije belog hleba i testenine. Sočivo će vam dati potrebnu energiju, pa ćete biti daleko produktivniji u svim dnevnim aktivnostima. Ako sočivu dodate i prstohvat kima, rezultati će biti još veći.

Spanać

Ako se pitate zašto je Popaj uvek bio tako snažan i raspoložen pošto bi pojeo spanać, znajte da je to zbog magnezijuma koji on u sebi sadrži. Vrlo je moguće da ste pod stresom zbog nedostatka ovog minerala, pa gledajte da ga preko zeleniša nadoknadite, kako biste se osećali manje napeto i razdraženo. Zapamtite i da je preporučljivo da se spanać konzumira istog dana kad je spravljen, i da ga ne treba odlagati za sutra.

Čili papričice

Ukoliko volite ljuto, znajte da je to veoma pozitivna stavka, pošto je dokazano da čili papričice pospešuju rad metabolizma. Prilikom njihovog unosa telo otpušta endorfin, a on je zaslužan za osećaj sreće, uzbuđenja i radosti.

Šafran

Verovali ili ne, ispostavilo se da je ovaj skup i prefinjen začin dobar i za smanjenje bola, kao i pospešivanje raspoloženja. Njegovo konzumiranje može ublažiti menstrualne bolove, a po jednoj studiji prozvan je za „prirodni prozak“, pošto deluje kao antidepresiv.

Avokado

Nije iznenađujuće što je avokado sve popularniji. U sebi ima bezbroj pozitivnih aspekata, kao što su na primer vitamin B (uključujući B6), vitamin E, i triptofan. Svi oni utiču da se osećate manje napeto i apatično.

Ananas

Osim osvežavajućeg slatkog ukusa, ananas je pun vitamina i enzima koji pospešuju varenje, i čine da stomak bude ravan i zategnut. Posle njegovog konzumiranja, osetićete se lakše i vedrije.

Kokos

Ko bi rekao da je miris kokosa taj koji ublažava osećaj stresa i napetosti! On dovodi u balans krvni pritisak, i smanjuje preterano ubrzan rad srca. Narvano, upotreba kokosovog ulja, mleka i vode, može samo pospešiti vaše celokupno zdravlje.

Banane

Kako biste držali raspoloženje pod kontrolom, uvek uz sebe nosite bananu. Ova magična voćka sadrži ugljene hidrate, antioksidanse, potasijum, cink i magnezijum. Dakle, sasvim dovoljno neverovatnih benefita koji će uticati na to da se u rekordnom roku osetite bolje.

Kupine

Ukusna kupina, pored toga što leči anemiju i poboljšava krvnu sliku, dobra je i za podizanje raspoloženja. Ima malo kalorija, ali je solidan izvor vitamina, vlakana i folne kiseline, čije se nisko prisustvo u organizmu vezuje za depresiju.

Crna čokolada

Ne treba da imate ikakvu grižu savest pri grickanju ove poslastice. Njeno konzumiranje dovodi do ispuštanja endorfina – hormona sreće, što je sasvim dovoljan motiv da je (pažljivo i umereno) koristite.

Voda

Dehidratacija je veoma opasna stvar, a bez vode, kao što znate, nema života. Zbog toga je važno da unosite dovoljnu količinu tečnosti, kako biste uopšte mogli da funkcionišete, a posebno da se dobro osećate.

Mleko

Mnogi piju mleko pred spavanje, što zapravo ima logike pošto ono u sebi sadrži vitamin B6 i vitamin D. Oni umiruju i ublažavaju stres, pa je miran san zagarantovan.

Čaj

Ritual ispijanja čaja u Engleskoj nešto je što bi svakako trebalo prisvojiti. Neki čajevi, kao crni i zeleni, u sebi sadrže kofein, a on poboljšava fokus i koncentraciju. Ipak, sa njima ne treba preterivati, pa pijte i biljne čajeve, posebno od hibiskusa koji je pun vitamina C.

Zubi i karijes Skoro 4 milijarde ljudi na planeti ima pokvarene zube MAXI - Jedi Zdravo 1200x628 Salata Da zdrav obrok ne bude ni muka ni nauka doughnut-cover Kako da smršate a da ne poludite? 18814860-6293810-566791-5-0-1515570139-1515570148-1500-1-1515570148-650-04f9ebaa03-1516268106 Tehnike prve pomoći koje mogu biti fatalne · · · · ·