up
U VAZDUHU · urban flash

Amy Cuddy, psihološkinja na Harvard Business School, petnaest godina je proučavala „prvi utisak“, odnosno, šta je to na osnovu čega ljudi sude, kada je prvi utisak u pitanju. Izdvojila je dve stvari po kojima ljudi sude.

Kada je posao u pitanju, dva najbitnija pitanja na koja ljudi traže odgovor kada sretnu nekog jesu: „Da li mogu da verujem ovoj osobi“ i „Da li mogu da poštujem ovu osobu“. Amy Cuddy kaže da možda ljudi ne izgovore ova pitanja ili nisu svesni da ovo misle, ali ovo je ono na šta se traži odgovor kada je u pitanju prvi utisak, pogotovo u poslovnoj sferi.

Iako mnogi veruju da, kada je poslovno predstavljanje u pitanju, je najbolje za prvi utisak da ostave utisak stručnosti, ipak nas Amy Cuddy, autorka knjige Presence: Bringing Your Boldest Self to Your Biggest Challenges uverava da je utisak o tome da ste topla osoba mnogo bitniji.

Autorka studije dodaje da fokusiranje na prikazivanje svoje snage na poslu može biti i kontraproduktivno. Ovde se može upasti u zamku toga da ako kažete da nikada ne tražite pomoć od drugih, ovo protumači kao znak slabosti. Ili da ako ne učestvujete u društvenim aktivnostima kompanije možete delovati nepristupačno ili čudno. Topla, pouzdana osoba izaziva divljenje, i ljudi veruju osobi koja je spremna da traži pomoć i da pruži pomoć. Ono što imate u CV-ju jeste bitno za prvi utisak, ali mnogo je bitnije da se iskažete u svetlu koje oslikava timsku igru i pouzdanost. Kada dobijete novi posao ne treba samo da navodite svoje uspehe i pokažete sve svoje poslovne sposobnosti. Ako podelite priču o sebi koja može da probudi pozitivne emocije, steći ćete mnogo više onih koji će vam poželeti dobrodošlicu u novoj firmi.

Dirljiva reklama sa dubokom porukom Dirljiva reklama sa dubokom porukom veze Kako da znate da je vaš partner nezadovoljan u vezi? slika Neprevodive emocije porodica Porodični život, očekivanja i realnost ·