breakfast-690128
U VAZDUHU · trend

Generaciju Y ili Milenials (osobe rođene između 1980. i 2000. godine) industrija hrane smatra trendseterima kad je reč o novim proizvodima, načinu kupovine hrane, odlascima u restorane i pristupu hrani.

Tekst: Jelena Popović

Da li ste se ikada zapitali kako je kinoa postala deo našeg domaćinstva kada do juče nismo znali ni šta je to, ni kako se izgovara?

Izgleda da se novi trendovi hrane pojavljuju niotkuda i tako brzo uđu u naš život da nam se čini da ih koristimo godinama. Kad se osmišljavaju novi proizvodi, posmatraju se podaci o kupovnim navikama potrošača, trendovi u kulinarstvu i evolucija ponašanja potrošača. Jedan od ključnih faktora je i smena generacija. Dok se starije generacije sve više fokusiraju na kupovinu proizvoda koji će sačuvati njihovu vitalnost i zdravlje, mlađe generacije se sve više orijentišu ka „zanatskim‟ proizvodima: od kraft piva, ručno pravljenih ovsenih kolača do salate s organskim voćem i povrćem. Mlađe generacije sve više interesuje poreklo i način obrade hrane. Trendovi u hrani su pod uticajem stavova novih generacija o osnovnim ljudskim vrednostima, potragom za srećom, avanturom i zajedništvom.

Aktivni i informisani

Navike u ishrani su se značajno promenile od generacije rođene posle Drugog svetskog rata (poznate kao bejbi-bum generacija) do generacije Y poznate i kao Milenials (rođeni u periodu od 1980. do 2000. godine).

Kompanije danas posmatraju upravo generaciju Y kao „trendsetere‟ kad je reč o novim proizvodima, načinu kupovine, odlascima u restorane i pristupu hrani. Jedna od najvećih promena u odnosu na starije generacije jeste način života koji utiče na to da se kasnije zasniva porodica, da se mnogo više putuje i istražuje. Istraživanja pokazuju da generacija Y u odnosu na starije generacije više traga za novim životnim iskustvima, i to kroz putovanja i isprobavanje novih stvari. Kad je hrana u pitanju, ova generacija traži nove, egzotične i uzbudljive ukuse. Ova generacija želi da proba uličnu hranu u svakoj zemlji u koju putuje, upoređuje recenzije restorana, istražuje internet za autentičnim proizvodima…. U svakom pogledu je aktivna i informisana.

Zdrava hrana kao prioritet

Takođe, generacija Y u svojim izborima mnogo više pažnje obraća na društvenu odgovornost kompanija i poverenje poklanja onima koji imaju aktivnosti koje podržavaju zajednicu, zaposlene, čuvaju prirodu i tako dalje.

Mlađe generacije mnogo više obraćaju pažnju na ideju da se hrane „zdravo‟. One provode dosta vremena u istraživanju porekla hrane i biraju da kupuju lokalno, i to kod manjih prodavaca i izvan velikih lanaca megamarketa. Biraju prirodnu hranu nasuprot prerađevina. Najveća razlika između bejbi-bum generacije i generacije Y sastoji se u tome što mlađe generacije provode mnogo više vremena analizirajući koji se sastojci koriste u proizvodnji, dok se starije generacije zadovoljavaju čitanjem tabele s nutritivnim vrednostima na deklaraciji.

Česti gosti restorana

Generacija Y provodi mnogo više vremena u restoranima jer su na neki način oni odrastali u restoranima, od restorana brze hrane do trenutno popularnih alternativnih barova i restorana.

Nove generacije žele da imaju informacije dostupne na jedan klik, i žele da znaju šta se dešava i u svetu proizvodnje hrane i u svetu ugostiteljstva. Ukoliko restoran ili proizvod nemaju profil na društvenim mrežama, teško će zadobiti poverenje – ali kad restorani zadobiju poverenje novih generacija, zadobijaju i lojalnost. Jer, iako ne troše mnogo na pojedinačne obroke, mlađe generacije su spremne da plate za svežu, zdravu hranu i spremne su da je traže dok je ne nađu. Generacija Y je više u vezi s novim pokretima za održivo odgajanje hrane i podržava ideju „od njive do tanjira‟, koristi organske proizvode i odlučuje se za ručno pravljene proizvode. I upravo ova razlika u odnosu na starije generacije unosi najveću promenu na tržište, jer generacija Y uči svoje potomke da imaju isti odnos prema hrani kao oni. Zato se može očekivati da će moć velikih kompanija u budućnosti sve više prelaziti na „male‟ zanatlije koji proizode organske proizvode, sami uzgajaju životinje, ne štete okolini i adekvatno plaćaju zaposlene.

minijature Lepota šaranja Festivalske frizure Idealne frizure za festivalsko leto 2015. Muške frizure u trendu 6 najpopularnijih frizura za muškarce propeler Vreme je za izlazak! ·