Šta jesti tokom vrelih letnjih dana
PULS GRADA · kulinarka

Ovih dana se čini kao da je leto u zenitu. Vrelina u toku dana dostiže prag ljudske izdržljivosti, i jednako muči one sa radnim obavezama, kao i one koji kod kuće čekaju da visoka temperatura prođe, jer i jedni i drugi noću imaju problema sa snom, a danju sa tim kako da pospeše sopstveni apetit i hrane se u skladu sa trenutnim vremenskim (ne)prilikama.
Ne zaboravite da i hrana i piće mogu da vam pomognu da rashladite svoj organizam, kao i da zadržite neophodne vitamine i minerale u telu, pogledajte kako…

Vreli letnji dani mogu i da potraju, ukoliko već danas odlučite da se pridržavate onih namirnica koje štite telo od visokih temperatura.
Evo kojim namirnicama da se okrenete:

1. Voće s jogurtom

Idealna kombinacija za doručak. Sezonsko voće ima visok sadržaj vode i pomaže u održavanju neophodne količine vode u organizmu, jer imajte na umu da se neprekidnim znojenjem telo lako i brzo dehidrira. Jogurti, kakve danas lako možete pronaći u svakom supermarketu, stimulisaće dobre bakterije u vašim crevima i štititi vas tokom čitavog dana.

2. Povrće

Povrće je uvek dobro jesti, a tokom vrelih dana naročito ono koje sadrži visok nivo vode. Izbegavajte prženje ili kuvanje povrća i uzimajte što više onog presnog!

3. Pečeni krumpir ili salata od testenine

Ma kako neverovatno zvučalo, hrana bogata ugljenim hidratima može pomoći u borbi protiv vrućine. Preporučuje se da tokom dana uzimate male količine skrobnih namirnica, poput pita, kojima ćete svom organizmu obezbediti dovoljnu količinu energije. Pirinač, voće, jogurt, mleko i malo začinjena hrana biće vam sjajni saveznici u borbi protiv vreline.

4. Tzatziki

Grčki umak koji kombinuje jogurt i krastavac izuzetno je ukusan i sadrži preko 96 odsto vode!

5. Potočarka

Potočarka je salata bogata mineralima, a najviše ima gvožđa za koje mnogi naučnici veruju da se tokom znojenja najbrže gubi iz organizma. Bez dovoljno gvožđa u organizmu možete postati umorni ili apatični, stoga vam je potrebna hrana bogata upravo ovim sastojkom.

6. Luk

Naročito crveni luk sadrži sastojak koji se zove kvercetin, i koji odlično deluje protiv različitih upalnih procesa ublažavajući ih. Ako nemate osećaj vreline i požara koji je potrebno ugasiti, onda možete i bez luka, ali to je leti malo verovatno!

7. Marinirano meso na žaru

Marinada smanjuje nivo kancerogenih jedinjenja koje nastaju prilikom pečenja mesa. Iako naučnici još uvek nisu u stanju da objasne zašto je to tako, oni smatraju da bi razlog mogao biti visok procenat antioksidanasa u samoj marinadi – sirće, limunov sok, lekovito i začinsko bilje i naravno maslinovo ulje.

8. Banane

Banane su bogat izvor kalijuma, a on pomaže u regulaciji gubitka telesne tečnosti usled prekomernog znojenja. Ako ne volite banane jedite zeleno povrće, pasulj ili sušeno voće i žitarice!

9. Dinje

Ovo je voćka izuzetno bogata vodom, čak više od devedeset odsto, a ostalo vam je već automatski jasno…

Sladoled od vina, nara i jabuke Osvežite se uz sladoled od belog vina, nara i limete Hrana širom sveta Tipični lokalni specijaliteti – svako ima svoju poslasticu Domaći sladoled Kako da napravite domaći sladoled od samo dva sastojka Prolećna salata Najbolje prolećne salate · · ·