Francuski stil
PULS GRADA · moda

Francuska je postojbina mode, pa je logično da se u bogatoj francuskoj kinematografiji mnogo pažnje pridavalo izgledu glumaca. Francuski chic je svoju bezvremenost dokazao nemenjanjem kroz decenije tj. sada već čitav vek.

Osamdesetih godina, kada se ceo svet kupao u šarenom šljaštećem poliesteru i najlonu i bojio lice šminkom koja je više ličila na ratničke boje nego na nešto što bi trebalo da ulepša lice, Francuzi su samouvereno propagirali nešminkanje sa tek ponekim detaljem koji bi nagovestio dekadu.

Na primer, Sandrine Bonnaire u filmu À nos amours iz 1983. je nosila jarko crveni džemper, a Beatrice Dalle u filmu Betty Blue iz 1986. jarko crvenu haljinu.

Majicu na pruge tzv. mariniere (posebna reč za ovaj komad odeće) ušla je u modu kada ju je na mornarima zapazila i u svoj svakodnevni stil uvela Coco Chanel, kombinujući je sa tada još nepopularnim muškim crnim pantalonama i romantičnom ženskom frizurom. Ova majica je danas obavezan komad odeće svake žene koja brine o svom stilu, a film Coco Avant Chanel iz 2009. govori da nije bilo njene hrabrosti da uvek bude svoja i originalna možda bismo i dalje nosili steznike.

Majica na pruge će se proslaviti zahvaljujući i Jean Seberg koja ju je nosila u filmu À bout de soufflé iz 1960. u kom je prošetala i Diorovu haljinu na pruge i čuvenu Herald Tribune majicu u kombinaciji sa pantalonama i baletankama.

Osim Audrey i Jean, tomboy tj. stil pozajmljen od dečaka nosila je i Jeanne Moreau u kultnom filmu Jules et Jim iz 1962, o dva druga zaljubljena u istu ženu. Od njenog lika Catherine možemo naučiti i kako da kombinujemo haljinu sa džemperom i dubokim čizmama.

Brigite Bardot je u filmu Et Dieu… créa la femme iz 1956. koji važi za pionira francuskog novog talasa, dokazala da ne morate biti vulgarni da biste bili privlačni muškarcima, već da svoj seksipil možete istaći i u poludugoj plavoj haljini i baletankama dok vozite bicikl. Ukoliko znate kako da ih nosite, naravno.

Osim zanosne BB, francuska kinematografija je izrodila još dve modne ikone – Annu Karinu i Jane Birkin. Jane je dobila priliku da modno zasija u filmu La Pisicine iz 1969. u kom glume i Alain Delon i Romy Schneider i predstavi svoj lični stil u vidu klasične bele pamučne košulje i čuvene pletene korpice.

Anna Karina je bila model pre nego što je počela da se bavi glumom, a svaki film u kom se pojavila je istovremeno i svojevrsni modni editorijal. Njen dugački paž i ajlajner davali su dodatni šarm savršeno jednostavnim kombinacijama koje su se uglavnom sastojale od crvenih džempera (Une femme est une femme iz 1961. i Pierrot Le Fou iz 1965) i poludugih sukanja (Bande à Part iz 1964. i Le Petit Soldat iz 1963).

Svedeno i ležerno ostala je francuska stilska mantra do danas što se može videti u filmu Jeune et Jolie iz 2013.

Kako se obući za posao Kako da se leti obučete za posao – 10 pravila Guess GUESS: Country stil kao inspiracija Zara naočare U poslednjem trenutku – naočare za sunce Nova kampanja McQueena jesen/zima 2014 Nova gotik kampanja Alexandera McQueena