Igrit i Džon
KULTURA · film/TV

Broj obnaženih likova, zbog kojih bi se i Crveni bog pristojno zarumeneo, nepravedno ostavlja utisak da posao kostimografa u Igri prestola nije previše zahtevan. Istina je, međutim, da je odeća koju je osmislila Michele Clapton vredna obožavanja bar koliko stari i novi bogovi zajedno. Ona ne ističe samo različite uslove i istoriju Vesterosa, već tvrdoglavo brani poglede na svet i sudbinu glavnih junaka serije.

Uprkos tome što gotovo niko neće primetiti sve detalje sitnog veza, pažljivi kostimograf ništa ne prepušta slučaju. Pažnja se posvećuje čak i nijansama crne boje. „Stanje Noćne straže se pogoršava, broj regruta smanjuje i oni nemaju novca, tako da odeća oslikava okolnosti. Pošli smo od ideje da članovi straže sami boje odeću u crno, što dovodi do različitih nijansi“, objašnjava Claptonova.

Odluku da buduće čuvare Zida ostavi bez uniforme kostimografkinja pravda time što regruti ne postaju deo bratstva dok ne polože zakletvu. Sem Tarli, na primer, potiče iz ugledne porodice pa je u kvalitetnijoj odeći od zatvorenika koji su na Zid prispeli iz tamnica Kraljeve luke, dok se garderoba Džona Snežnog, zato što je kopile, nikada nije mogla meriti sa garderobom njegovog brata. Džon će ipak tokom serije zadržati ogrtač iz Vinterfela. „To je komad kuće koji nosi sa sobom, što je, verujem, u skladu sa njegovim karakterom“, kaže Claptonova.

Modni ukus Zimovrela najviše je inspirisan srednjovekovnom Evropom, ali epska fantastika dopušta odstupanja – muškarci štite noge delovima čiji se uzor tražio u prošlosti Japana. Tmurni predeli severa diktirali su sive i plave nijanse odeće, a mislilo se  i na razlike između odraslih i dece: okovratnici starijih Starkova su od vučje kože, dok su okovratnici mlađih od zečijeg krzna.

Claptonova smatra da dobro urađen kostim pomaže glumcima da se bolje užive u ulogu, a kostimima za lik Sanse Stark pokazuje ogromnu posvećenost. U prvoj sezoni serije, Sansa je naivna devojka koja idealizuje kraljevsku porodicu.

Njen otac Ned nikada nije prihvatio stil juga, jer nije ni želeo da dođe u Kraljevu luku. On je prvo obučen nešto ležernije ali, kako se problemi gomilaju u glavnom gradu, sve više tone u kožni oklop.

Za tinejdžerku Sansu je, međutim, prirodno da prihvati novi stil prestonice i da kopira ukus elite – u ovom slučaju haljine kraljice Sersei. U tim scenama, Sansa je namerno u nešto većim brojevima odeće da bi delovala nespretno i nesigurno u sebe.

Posle ubistva oca, ona odbacuje stil kraljevske porodice i vraća se ukusima rodnog Zimovrela, da bi u trećoj sezoni, potpuno skrhana na venčanju sa Tirionom, nosila haljinu sa vezom koji prikazuje kako lav, obeležje Lanistera, pobeđuje vuka, obeležje porodice Stark.

„Važno je da kostimi reflektuju individualno putovanje karatera“, kaže Claptonova. Čuješ li je domaća produkcijo?

The Shining Čuveni dvojnici sa velikog platna Mad Men Mad Men: Teaser za poslednju sezonu Atomski zdesna Filmska recenzija: Atomski zdesna Ludivigne Sagnier Venus in Fur Osam novih filmskih naslova na koje bi trebalo da obratite pažnju ·