Supermarket
PULS GRADA · dizajn

Jedinstvena radnja na Dorćolu koja je i izlog i polazna tačka mnogih beogradskih dizajnera iz raznih oblasti delovanja jeste i gradska oaza s restoranom, kafeom i relaks zonom i mesto na kojem se održavaju raznoliki kulturni događaji i promocije. Autentični Supermarket Concept Store je u prvih pet godina postojanja pokrenuo mnogo toga. Nakon obeležavanja jubileja, krajem prošle godine, početkom ove Supermarket je predstavio domaći dizajn na svom štandu na velikom i značajnom sajmu nameštaja u Kelnu. U planu je i otvaranje Supermarketa u Berlinu.

KELN

Vladimir Marković, izvršni direktor Supermarketa, u razgovoru za City Magazine, objašnjava da je Supermarket gostovao u Kelnu zahvaljujući svom jedinstvenom konceptu.

– Kreativna industrija je naš veliki potencijal, u Kelnu smo dobili solidnu pažnju, imali smo veliki štand u delu za nezavisne dizajnere, škole i posebne umetničke projekte. U Kelnu su s nama bili – Vesna Pejović i njen studio KAKO.KO s projektom socijalnog preduzetništva „KOLEKTIV za/RAZNO“, Aleksandar Ugrešić s brendom drvenog nameštaja „Hoklica i stolica”, kompanija Metalac i slovenački studio Wannabe society su u saradnji predstavili emajlirane lončiće s karakterističnim Wannabe porukama, a Irena Kilibarda je predstavila 3D štampani luster sa OLED rasvetnim panelima. Interesantno je da su OLED paneli ovog lustera među najvećima na svetu. Kompanija Strawberry Energy je predstavila mini-solarni punjač za mobilne telefone, a nekoliko puta nagrađena lampa „E“ predstavila je firmu BUCK.

BERLIN

Većina dizajnera koji su se predstavili u Kelnu prodavaće svoje proizvode u Berlinu, u tamošnjem Supermarket Concept Store-u čije je otvaranje najavljeno za maj ove godine.

– RE:kreativni direktor Supermarketa Marko Basarovski uradio je selekciju za Keln na osnovu toga što je od dizajnera tražen malo veći profesionalizam, odnosno, bilo je važno ne da se predstave samo unikati i ograničene serije, već da su projekti podignuti na nivo kompanija, da je reč o serijskim proizvodnjama i potpuno gotovim proizvodima. Supermarket se u Berlinu otvara u Bikini House-u, staroj građevini pod zaštitom države. Grupa investitora je odlučila da je renovira i napravi kompleks s različitim namenama (kancelarije, restorani, hoteli, prodavnice…). Dakle, tu je čitav jedan trg u centru Zapadnog Berlina, blizu ZOO vrta, a mi smo imali sreću da smo tu dobili svoj prostor. Za razliku od drugih concept-radnji mi imamo jak ugostiteljski sektor i to nas je preporučilo. Tamo ćemo držati estetsku liniju koju smo uhvatili ovde, a koju najbolje opisuje skandinavski pristup dizajnu. Kad je reč o industrijskom dizajnu, u Berlinu će svoje proizvode predstaviti i prodavati berlinska dizajnerka nameštaja srpskog porekla Branka Blasius, BIKA drveni bicikli i svi dizajneri koji su s nama izlagali u Kelnu. Predstaviće se naravno i modni dizajneri, ali to će zavisiti od toga ko će imati spremnu kolekciju i spremnost da odgovori na određene zahteve. Ponuda će se dopunjavati proizvodima dizajnera iz regiona, kao i s lokalnim nemačkim dizajnerima.

PRVIH PET GODINA

Supermarket već ima jedno svoje inostrano izdanje, u luci Porto Montenegro, u Crnoj Gori, koje je otvoreno u julu 2012.

– Menadžment ovog luksuznog letovališta nas je pozvao zbog toga što su u svojoj ponudi želeli da imaju nešto novo i drugačije, jer ciljna grupa ovog letovališta posebno ceni ekskluzivitet. Shvaćeni smo na pravi način i sve funkcioniše vrlo lepo. Predstavljeno je sve što i u beogradskom Supermarketu ali u manjoj meri – tamo je znatno manji prostor, a mi se svake godine trudimo da prikažemo nešto novo – kaže Vlada Marković.

Supermarket je u pet godina postojanja postao važno mesto za dizajnere, publiku, nove ideje, inspiracije i mogućnosti.

– Mi smo bili prvi koji smo dizajnere okrenuli ka mejnstrimu. Kroz Supermarket su prošli mnogi, i mnogi su posle toga i otvorili svoje prodavnice. Pokazali smo da to može da funkcioniše, da dizajn i umetnost nisu samo alternative, već i da široka publika može da ih konzumira.

PLANOVI

Vlada Marković navodi i da će glavni ovogodišnji fokus delanja Supermarketa biti predstavljanje dizajnerskih kolekcija u budućoj radnji u Berlinu.

– Cilj nam je da ta radnja živi, da Berlin bude naša ekstenzija i da Supermarket bude platforma za domaći dizajn za zapadnoevropsko tržište, posebno zbog toga što je Nemačka najveća evropska država, a Berlin najkreativniji evropski grad. Tako da kroz aktivnosti u Berlinu možemo da predstavimo srpske proizvode u čitavoj Evropi – kaže naš sagovornik. Ovogodišnji planovi za beogradski Supermarket podrazumevaju širenje palete dizajnerskih proizvoda, nove modne kolekcije i pristupačnije cene. Tu je i osvežena restoranska ponuda, noviteti u mini-spa zoni, besplatne radionice za decu nedeljom pre podne…

Vlada Marković podseća i da je Supermarket u svojim počecima imao više izložbi, a da je sada, pošto radnja raste i sve je više izlagača, prostor za organizovanje klasičnih izložbi postao ograničeniji.

– Sada nam je više akcenat na modi, modnim revijama i predstavljanju modnih dizajnera. Modna revija „Život na Dorćolu” predstavila je više od 40 domaćih dizajnera. Važan događaj je bilo i obeležavanje petogodišnjice krajem novembra, kad smo, na svojevrsnoj retrospektivnoj izložbi u prvi plan stavili sve dizajnere koji su bili deo Supermarketa. Tokom te izložbe napravili smo transformaciju Supermarketa od galerije ka prodavnici, od izložbenih artefakata ka prodajnim predmetima.

ABO design Upoznajte ABO dizajn Ive Ljubinković Smart Living Challenge Takmičenje Smart Living Challenge u Srbiji Futuristički hotel Futuristički butik hotel Velika Britanija Najkraća i najpreciznija istorija sveta · ·