Coca-Cola slavi jubilej
PULS GRADA · dizajn

Čuvena kompanija Coca-Cola je uoči velikog jubileja, 100 godina od stvaranja čuvene „Contour“ flaše zajedno sa svetski poznatim fotografom i rediteljem Davidom LaChapellom snimila video spot „Together“ u kojoj su ruke svih rasa zajednički pokušavale da reprodukuju oblik kultne boce.

Ova čuvena boca se pojavila davne 1916, i do danas je doživela nekoliko „kozmetičkih“ prepravki. Kao i većina velikih dostignuća čoveka, i ova čuvena boca nastala je sasvim slučajno. Kompanija Coca-Cola je osnovana 1886. godine, a prva ambalaža ovog napitka zvala se „hutchinsonka” i nije bila napravljena specijalno za poznati sok, već ju je koristio Joseph A. Biedenharn, američki vlasnik poslastičarnice.

Njegova ideja je kasnije preuzeta od kompanije Coca-Cola, koja je otkupila i pravo da zajedno sa lokalnom staklarskom kompanijom proizvodi boce u koje bi točila ovo piće. Kako različite fabrike na različite načine prave staklene boce pojavio se problem pravih i lažnih Coca-Cola sokova i došlo je vreme da se stvori jedinstveni dizajn.

Tako je 1916. organizovano međunarodno takmičenje i na kojem je ideja švedskog staklara Alexandera Samuelsona isperd staklarske kompanije Terre Haute odnela pobedu. Boca je trebalo da odražava lišće biljke „koke“ i muskatni oraščić, međutim, u čitavu priču umešala se i umetnička ideja o plodovima kakaa, i tako je sve počelo.

Ova boca je jedini komercijalni proizvod koji se može oponašati oblikom ruke što je bio snažan idejni pokretač za nastanak čuvenog videa Together.

Poster Breaking Bad Likovi iz popularne kulture u strip verziji Bored Panda 10 najboljih blogova posvećenih dizajnu Lizzy Jagger - Maniamania Ćerka Micka Jaggera u kampanji za brand MANIAMANIA Christoph Niemann Christoph Niemann: Kreativni crteži koji nastaju korišćenjem svakodnevnih predmeta ·