Najsigurniji automobili
PULS GRADA · auto

Reći ćete sigurno da je svaki automobil siguran i bezbedan onoliko, koliko je baš takav onaj ko sedi za volanom, i mi vam tu nemamo šta prigovoriti, pa ipak, prema istraživanjima nedavno okončanim, ima se ponešto zameriti i svim onim kompanijama koje proizvode automobile, a na testovima bezbednosti su se pokazale, kao slabije od ocene „dobar“. U osnovnoškolskom obrazovanju to bi značilo da automobili nisu pokazali „spremnost“ za više od tanke trojčice, ali mi vam ovom prilikom predstavljamo one koji su se na testovima pokazali kao najbolji, i važnije od toga – najsigurniji!

1. Volvo S80

Testovi su pokazali da Volvo S80 ima najbezbednije sisteme za preživljavanje u slučaju sudara. To konkretno znači da se mogućnost smanjenja brzine, a time i štete prilikom udara može dosta smanjiti, da je krov u stanju da izdrži 4 puta svoju težinu i da tek potom kreće sa drobljenjem od oko 5 inča. Ako je verovati test lutkama, ozlede prilikom direktnog sudara su minimalne, a korišćenjem sigurnosnog pojasa vozač i suvozač gotovo da se neće nimalo pomeriti u svom sedištu!

2. Mercedes E klase

Mercedes E klase je postigao dobre rezultate u okviru testiranja, čak najbolje prilikom testiranja za direktni sudar spreda. Sudar se može izbegnuti sa 20 kilometara na sat, a vozač ima i pomoć u vidu auto-kočenja. Krov Mercedes-a je u stanju da izdrži 5 puta sopstvenu težinu pre no što krene drobljenje. Jedini problemčić su noge i potkolenice koje su se prilikom probnog sudara „nagnječile“ ako je verovati test lutkama, no kažu da su šanse da se u realnosti ove povrede dogode minimalne.

3. Volkswagen Golf

Volkswagen Golf je postigao dobre rezultate u svim kategorijama testiranja, a najbolje u testovima direktnog sudara. Naglo kočenje smanjuje brzinu udara za 16 km na sat, dok je krov bio u stanju da izdrži 5,78 puta težinu vozila. Volkswagen Golf je najlošije rezultate ostvario u testovima pokreta test lutki prilikom sudara, gde se pokazalo da su sigurnosni pojasevi slabi, loše pozicionirani te da omogućuju prekomerno pomeranje glave i torzoa putnika.

4. Audi A6

Audi A6 se pokazao kao dobar automobil u svim testiranim kategorijama. Zahvaljujući sistemu zadnjeg kočenja Audi A6 veoma brzo i lako smanjuje brzinu, test čvrstoće krova je takođe prošao sjajno, a merenja na test lutkama pokazuju mali rizik od povreda bilo koje vrste. Vazdušni jastuci sa strane su odlični jer upotpunjuju zaštitu od opasnosti koja vreba i spolja i unutra.

5. Toyota Prius V

Toyota Prius V je najbolje rezultate pokazala u testovima direktnog sudara, test krova je nešto slabiji, ali ništa opasno, 4,33 puta sopstvene težine može da izdrži u slučaju tumbanja, što znači da je ovo prelazna ocena. Prostor oko vozača je u test sudaru ostao gotovo netaknut, izuzev pomeranja dela sa papučicama za 9 centimetara i table sa volanom za od 3-5 cm.

1938 Buick Y-Job Concept Car Istorija automobila: 15 modela koji su zauvek promenili industriju Volvo Volvo Concept 26 – automobilski enterijer budućnosti Kako radi prvi automat za prodaju automobila Kako bi izgledao prvi automat za prodaju automobila Nissan IDS Nissan IDS Concept – kakav vlasnik, takav i autopilot · ·