"I don't feel at home in this world anymore"
KULTURA · film/TV

Lane, možda i negde u ovo vreme filmski deo planete dobrano je tresao hajp o prevratničkom kapacitetu filma „Hardcore Henry“; kada je dospeo u bioskope, filomfili su se uverili da je reč o zbiilja jedinstvenom i inovativnom filmskom izrazu, međutim, to ushićenje, nažalost, nije pratila i zarada na bioskopskim blagajnama. Da vidimo kako ovog proleća stojimo po pitanju filmskih hajpovama – čime nam prete, čime nas mame, šta nam obećavaju a šta smo zaista dobili, odnosno, šta nam zaista sledi.

Get Out

Definitivno najizvikanije ostvarenje u dosadašnjem delu ove filmske godine. Kada se utiša sva halabuka hvalospeva i olako izrečenih komentara, lako može biti i razočaranje godine (u kvalitativnom smislu). Get Out, skromnije budžetiran film, doduše, izvanredno je prošao u američkim bioskopima (preko 170 milona dolara zarade naspram budžeta od ni 5 miliona), ali kritičarski panegirici poput Rozmarine bebe za novi milenijum! naprosto ne piju vodu. U pitanju je tek prihvatljiv horor film skromnih dometa, premda silno i neoosnovano pretenciozan, čiji autori nastoje da iskamče što se iskamčiti može iz garnirunga u vidu podmotiva međurasnih i međuklasnih tenzija.

Colossal

U pitanju je blago nadrealna, bizarna i crnim humorom osenčena priča o ženi koja veruje da su upravo njeni duševni i mentalni lomovi uzrok ozbiljnih katastrofa daleko šireg opsega. Takođe, reč je o novom filmu Nacha Vigalonda, španskog filmskog vizionara, najprepoznatljivijeg po zaista unikatnom ostvarenju Vremenski zločini (2007). Colossal predstavlja možda prvi istinski glumački rizik Anne Hathaway, a tu su i Jason Sudeikis, Dan Stevens, Tim Blake Nelson…

Srećnici koji su imali prilike da ga već pogledaju (a, da pomenemo i to, kruži priča da je Colossal otkupljen i za distribuciju, i to skoru u Srbiji) ovo ostvarenje prikazuju kao film koji može da zabavi i iznenadi, pominje se i da je Vigalondo nanovo rastočio granice poimanja filma, a sve to skupa je već dovoljno da nam pođe voda na usta, zar ne?

The Discovery

Američki producenti ali i tamošnji ljubitelji zahtevnijih filmskih dela tzv. indie provinijencije mnogo očekuju od Charlija McDowella, sina glumačkih legendi Mary Steenburgen i Malcolma McDowella. Sin McDowell je pokazao dovoljno toga privlačnog i potentnog filmom The One I Love (2014), a ovogodišnji The Discovery, fokusiran na atipičnu i sporovoznu ljubavnu povest koja se zbiva samo godinu dana nakon što je zvanično (i) naučno potvrđeno da postoji život posle smrti, izazvao je veliki festivalski bum na Sandensu, posle čega ga je hitro i za silne novce za prikazivanje otkupio nezaustavljivi Netflix.

McDowell se i ovde odlično pokazao, ponudivši ozbiljan ton, pripovedačku smirenost i suptilnost, intelektualistički a pitak pristup naraciji i poenti. Naravno, išlo mu je na ruku što već u drugom filmu može da računa na glumački krem (u filmu igraju Jason Segel, Rooney Mara, Robert Redford, Jesse Plemons …i mama Steenburgen).

Phoenix Unforgotten

Premda nije izgledalo da će biti tako, upravo ovih dana nižebudžetsko ostvarenje iz domena found footage podžanra, Phoenix Unforgotten, domoglo se, nakon sijaset unutaresnafskih i insajderskih pohvala, dočepalo se šire bioskopske distribucije po Americi. Naravno, stvar je u pravom pravcu pogurala naknadna pojava znamenitog Ridleyja Scotta na mestu producenta. Phoenix Unforgotten preporučuje, između ostalog, i jasan nostlgičarski štih u smeru filmskog izraza tipičnog za devedesete godine prošlog veka, a retrovizor i vožnja u rikverc nekako svako malo nužno moraju da se vrate u modu, pa bilo to čisto i kratkoročnog hajpa radi.

I Don’t Feel at Home in This World Anymore i Little Boxes

Nakon što je pomalo nenadano osvojio Veliku nagradu žirija na i dalje prestižnom festivalu Sundance, film I Don’t Feel at Home in This World Anymore našao se na samom vrhu liste želje već pominjanog Netflixa; nema spora, reč je o krimi-komediji koja nenametljivo uspeva da osveži i osnaži stereotipne postavke indie-filmova ove fele, te na kraju priča o depresivnoj ženi koja mami provalnike u svoj dom izlazi kao šarmantan i pažnje vredan pobednik. Glavni adut jeste i ovde izvanredna glumica Melanie Lynskey (Heavenly Creatures, Togetherness), čijim ljubiteljima i poštovaocima ovom prilikom skrećemo pažnju na još jedan njen izvrstan film iz ove sezone – u pitanju je izrazitio inteligentna i duhovita drama Little Boxes o vazda krhkom porodičnom raju i neprekidnim klasnim preispitivanjima i trzavicama.

The Big Lebowski Top 10: Kultni filmovi koje morate pogledati Trejler za petu sezonu serije „House of Cards“ Trejler za petu sezonu serije „House of Cards“ je tu! Trejler za The Dark Tower: Stigao je trejler za film po romanu Stivena Kinga landscape-1492005101-no-country-for-old-men Top 10: Najbolji trileri svih vremena · ·