naslovna
PULS GRADA · aktuelno

Bitef teatar ove godine obeležava 30 godina pozorišnog trajanja. Trideset godina sprovođenja statutarnog i umetničkog koncepta osnivačice gospođe Mire Trailović. Njena vizija utemeljena je na novom, naprednom i eksperimentalnom viđenju pozorišta – u njegovom sadržajnom i formalnom smislu. Po ugledu na Bitef festival, koji je narastao u instituciju od globalnog kulturnog značaja u kontekstu Evrope i sveta, osnovala je pozorište koje će u svoj svojoj žanrovskoj raznolikosti pratiti puls Bitefa, biti nastavljač festivalskih tekovina kroz sezonu.

Trideseti rođendan Bitef teatra biće obeležen raznim događajima, između ostalog premijerom predstave M.I.R.A.. Predstavu M.I.R.A. režira Andraš Urban, vodeći regionalni reditelj. U predstavi učestvuje 6 izvođača, 5 glumica i 1 muzičar. Naslovnu ulogu igra Mirjana Karanović. U ostalim ulogama su: Suzana Lukić, Anđela Jovanović, Isidora Simijonović i Gorica Regodić. Dramaturškinja predstave Vedrana Božinović, gradi matricu komada na dokumentarnoj građi o nastanku Bitef teatra, te ispituje lokalnu zajednicu u odnosu na ovu umetničku pojavu. Preispitivanjem građe kroz proces radioničarskog rada sa učesnicima, u rediteljskoj strukturi Urbana, nastaće izvođačka i dijaloška matrica predstave. Muziku komponuje Irena Popović – niz numera koje izvode glumice, a koje su sadržajno izvedene iz procesa istraživanja – Bitef i Bitef teatar u konstantnom dijalogu sa društvom. Problematizacija avangardnog, eksperimentalnog i novog u umetnosti, te njeno apliciranje na polje različitih konzumera umetničkog proizvoda, bitna je tematska i problemska kategorija ove predstave. Kostim radi Marina Sremac.

Teatar na Skveru Mire Trailović svečano je otvoren 3. marta 1989. godine multimedijalnim događajem Rađanje pozorišta. Trideset godina kasnije, gledaocima će biti upriličen multimedijalni događaj koji obuhvata tri celine: Mira Trailović i koncept Teatra, njegovo predstavljanje javnosti kroz svečanost otvaranja, a potom i sprovođenje tokom trideset godina kroz različita tumačenja i primenjujući široki spektar svojih programskih delatnosti – od tzv. tradicionalne do novih umetničkih vrsta, praksi i procesa.

Koristeći različita sredstva, a u duhu koncepta koji opstaje u Bitef teatru već trideset godina, pomenute celine biće predstavljene pored grafički oblikovanih panela, svetlosnim instalacijama, audio i video prilozima postavljenim na sceni i u drugim prostorima zgrade. U okviru celine posvećene produkcijama, pored foto-dokumentacije i video materijala, pažnja je skrenuta i na segmente koji su često zapostavljeni poput plakata i drugih formi iz domena primenjenih umetnosti.

Povrh svega ovoga, jedan od najznačajnijih, ali i najprovokativnijih reditelja našeg vremena Roberto Ćuli dolazi u Beograd, kada će predstaviti svoj leksikon Moj abecedarijum pozorišta (Mein ABC des Theaters), 1. aprila u Bitef teatru. Miljenik beogradske pozorišne publike, čije predstave su na 13,14,17, 23. i 31. Bitefu osvajale  Bitefove, nagrade publike i nagrade lista Politika, ne propušta priliku da istakne značaj godina koje su „pripadale” Miri Trailović i Jovanu Ćirilovu, Bitefa pre raspada Jugoslavije kao najboljeg festivala na svetu koji je suštinski uticao na rad Teatra na reci Rur, kao i tadašnje beogradske inteligencije. ,,Šta smo tamo upoznali i doživeli, te susrete i razgovore, kako smo bili primljeni, kako su o nama pisali, sve to nam je dalo snagu da nastavimo da radimo”. R. Ćuli

U godini osnivanja Bitef teatra, na 23. Bitefu njegova predstava Kaspar je bila apsolutni pobednik festivala. 30 godina kasnije, Roberto Ćuli će kao rođendanski poklon teatru predstaviti Moj abecedarijum pozorišta, u završnici proslave.

efc Evropski filmski izazov vodi vas u Kan na filmski festival 50524888_1722556151183362_706707078663634944_n 41. Međunarodni sajam turizma Marko Obradovic - Day 3 Beer Fest 2018 21 Spektakl „Rok opera“ otvara 17. Belgrade Beer Fest BeFunky-collage (5) Dan zaljubljenih: Najlepši pokloni za dame