wHO IS AMERICA
KULTURA · film/TV

Tako nešto se svakako moglo očekivati od našeg voljenog Saše Barona Koena, koji se u više navrata glasno dokazao kao nevaljalac i nemirni duh. Ipak, ni najtvrdokorniji obožavatelji, ni najupućeniji konzumenti pop-kulturnih poslastica današnjice nisu mogli da predvide ovako silovit i višeznačan udar. Koenova ekstravagantna dokumentarna parodija „Who is America“ donisi dalekosežan efekat.

Tako barem stvari stoje na uzorku dosadašnje četiri epizode, a da podsetimo i uputimo one među nama koji baš i nešto ne paze na času – Baron Koen u ovoj svojoj briljantnoj novoj satiri glumi desetak različitih likova, koji kroz zasebne skečeve nastoje da proniknu ili i sami naprosto oslikavaju Ameriku danas. Naravno, svi iole verzirani već dobro znaju da Baron Kohen ni ovde ne propušta priliku da oštricu svoje satire izvuče upravo iz sudara ovih izmaštanih ekscentrika i frikova na kub sa osobama iz stvarne dimenzije, sa onima koji bi se dali opisati anglosaksonskim neologizmom unsuspecting real persons (civili, stvarne osobe koje ništa ne sumnjaju). Sagovornici, ali zapravo i slučajni i toga nesvesni saborci Saše Barona Koena dragovoljno učestvuju u još jednoj slasnoj, sočnoj i nadasve nadahnutoj dekonstrukciji dobrog dela udarnih američkih mitova danas.

Na udaru Barona Koena, koji u principu kreće iz pozicija vidno promišljenije levice ili proživljenijeg liberalizma humanističkog podtipa, prvenstveno su konzervativci, neobigoti, nepopravljivi i novorođeni puritanci. Oni, upravo takvi kakvi jesu, a pride još i opterećeni grčem građanske uprizorenosti pred kamerama, jesu najinspirativnija meta za podsmeh na temu bizarnog stanja stvari u Americi u ovom trenutku. S druge strane, Who is America? se trudi da i nazovi-suprotna strana, prividno dobronamernih liberala i metiljavih demokrata po svaku cenu bude orijaški ismejana ponajpre kroz lik hipi-zaluđenika, nazvanog Dr. Nira Cain-N’Degeocello.

Who is America? može da posluži i kao svojevrstan televizijski ekvivalent čuvenoj Roršahovoj mrlji, u smislu da vas naprosto nagoni da birate ličnog favorita u tom živopisnom i urnebesnom brevijaru zaista neponovljivih osobenjaka. To je jedna od opcija, mada, koji god izbor da načinite, ostaje i izvesna gorčina, koja se nužno javlja istog trena kada zastane napad smeha i kada vam u umu ostane i zagrebe snažno uverenje da su ljudska glupost i manjkavost ljudske prirode, ma koliko zabavne pa i viralne bile, u osnovi prepreka svih prepreka preko koje čovečanstvo očito nikako ne može. To u dobroj meri jeste jasan i posve jednostavan ideološki stav, a Baronu Koenu na konto ovog TV rada treba odati priznanje, što između ostalog, u komediju vraća i ideologiju, tako neoprostivo dugo odsutnu, i u stalnom povlačenju pred navodnom R-rated beskompromisnošću koja ostaje važna odrednica komedije danas.

Who is America? je maestralno delo, rad čije krajnje domete ćemo u potpunosti moći da pojmimo kasnije, tek onda kada savladamo ove prve i još par potonjih cunamija iskrenog oduševljenja onime što je Saša Baron Koen ovde postigao, odvažan, unikatan i genijalan kakav već jeste, u kom god pojavnom obliku stigao pred naše oči.

Nego, koliko vi, na skali od 1 do zilion već sada obožavate njegovog Erana Morada? Sa ili bez oružja u vidu gaćica sa lažnom vaginom! E, to je zapravo pitanje svih pitanja…

screen-shot-2018-08-02-at-7-58-19-am Zašto Tom Hardi izgleda neprepoznatljivo? bogart naslovna Najbolji američki noar filmovi HIDDEN-CRAITH pic City letnja preporuka #9: TV serija „Hidden“ antman incredibles Leto je vreme za superheroje: Da li valjaju „Neviđeni 2“ i „Antmen i Osa“? · · ·