Tri nove serije
KULTURA · film/TV

Možda je priča o istorijskom vrhuncu televizije na polju kvaliteta igranog programa, u ovom trenutku samo mit u koji svi dragovoljno verujemo, ali ovog decembra pristižu argumenti u prilog tezi da kvalitetnog igranog programa još uvek ima. Evo osvrta na ono što nude tri baš friške valjanosti tog tipa.

Još lane prikazana pilot-epizoda izazvala je silna očekivanja kada je u pitanju The Man in the High Castle, TV/serijska adaptacija istoimenog nadaleko poznatog romana iz opusa Philipa K. Dicka, a iz ponude sve suverenijeg Amazona. Priča, da podsetimo, prati pokušaj otpora u svetu alternativne istorije, po kojoj nacistička Nemačka i njeni vazali nikada nisu ni bili pokoreni već su zavladali svetom, a poglavito Amerikom. U narativnom i vizuelnom smislu, a ovo drugo zahvaljući lako uočljivom domaćinskom budžetu, ova se serija primakla gotovo na korak do kvaliteta i suštine uzbudljivih filmova više produkcione lige. S druge strane, The Man in the High Castle, premda zaplet u izvesnoj meri nadilazi ono što se dalo pročitati kod Dicka, zadržava značajan deo ideološke intrigantnosti, istovremeno gledaocima pružajući na uvid distopiju u potpunoj oprečnosti sa danas preovlađujućim medijskim doživljajem tog pojma. Osim toga, autori serije su dužnu pažnju posvetili likovima, zanimljivim, punokrvnim i uverljivijim, te vrlo brzo na tom putu biva jasno da je ovde reč o istinski izvanrednom TV radu.

A na listi najboljih igranih serija iz atlantskog dela sveta svakako će morati da se nađe mesto i za BBC-ijevu mini seriju London Spy, nastalu po zamisli i iz pera Toma Roba Smitha, autora knjiških hitova Dete 44, Farma… Priča o ovoj seriji počela je u neku ruku skandalom – naime, BBC je seriju odobrio i poručio, a onda je u medijima krenula priča o sukobu interesu, jer je jedan od BBC glavešina dugogodišnji intimni partner samog Smitha. Međutim, ubrzo po emitovanju prve epizode te i slične priče su utihnule, jer je već tada jasno kao dan postalo da je London Spy vrhunsko televizijsko delo, a da je Tom Rob Smith kroz priču o nenadanoj gej romansi progovorio i o zaveri ljudi na visokim položajima i o gnusnom ubistvu. A tu je i Ben Whishaw u ulozi života, makar kada je reč o dosadašnjim glumačkim ostvarenjima, uz odmerenu a prekopotrebnu pomoć Jima Broadbenta i Charlotte Rampling.

A Krv i suze (Flesh and Bone), nova serija koja prati potrese, niske strasti i visoke uloge u svetu (američkog) profesionalnog baleta, u svojoj biti počiva na arhetipskom i mnogo puta viđenom. Što, da ne bude zabune, nije razlog za pokudu; naprotiv, Krv i suze se junački nosi sa svim tim tipskim u svojoj osnovi, i premda (barem na dosadašnjem uzorku) ne problematizuje prilično rudimentarnu i nesuptilnu suštinu američkog doživljaja baletske igre, ima da ponudi dosta toga. Fino pogođen ritam izlaganja, dobro snimljene prizore plesa (svi tumači uloga baletana i jesu školovani baletski igrači), podosta seksa i primetan upliv lako zavodljive trash estetitke u pristupu i izrazu. Osim toga, a što je, po svoj prilici, u vezi sa pređašnjim radom kreatorke serije, Moire Walley-Beckett, nagrađivane za rad na Breaking Bad izuzetnosti, Krv i suze često svesno zamrzavaju osnovni narativni tok, kako bi uveli bizarni garnirung. A to je već dokazana odlika samopuzdanja i odvažnosti u aktuelnom televizijskom pripovedanju.

Anti heroine Top 10: Nevaljale filmske heroine Pogledajte prvi trailer za film „Vlažnost“ reditelja Nikole Ljuce Pogledajte prvi trailer za film „Vlažnost“ reditelja Nikole Ljuce Kuda dalje Projekcija dokumentarnog filma „Kuda dalje“ cover 10 najboljih serija u 2015. godini · · · ·