American Horror Story: The Coven

Američka horor priča je prvoklasni popkulturni fenomen, to nije sporno i to niko ne dovodi u pitanje. Ipak, nakon dve veoma solidne sezone, u najnovijoj, upravo završenoj, lako su uočljivi znakovi posrtanja. Za tvorce serije, Ryana Murphyja i Brada Falchuka, treća definitivno nije bila sreća.

Kada je u oktobru 2011. godine emitovana prva epizoda Američke horor priče, verovatno niko nije ni slutio koliko će ova serija postati popularna i uticajna. Nakon prve sezone (koja je, post festum, dobila podnaslov Murder House), usledila je i druga (American Horror Story: Asylum), takođe gledana i hvaljena. Prve dve sezone su odredile format serije: svaka sezona, sastavljena od po 12-13 epizoda, donosi potpuno novu (horor) priču i likove. Sa Američkom horor pričom znate na čemu ste: svaka sezona je zaokružena i nudi odgovore na sva pitanja, kraj je konačan i nema cliffhangera na čije razrešenje morate da čekate godinu dana.

A onda je, u oktobru 2013. godine, počelo emitovanje treće sezone. Nakon uklete kuće (American Horror Story: Murder House) i ludnice (American Horror Story: Asylum), na red su došle veštice, i to veštice koje obitavaju u Nju Orleansu (American Horror Story: Coven). Okupljena je veoma respektabilna glumačka ekipa sastavljena od glumaca koji su se već pojavljivali u seriji (nezaobilazna  Jessica Lange, zatim Sarah Paulson, Evan Peters, Lily Rabe, Frances Conroy…) i novih lica (Kathy Bates, Angela Bassett, Danny Huston, Gabourey Sidibe, Emma Roberts, specijalno pojavljivanje Stevie Nicks…), tako da su se stekli svi preduslovi za jednu kvalitetnu, eksplozivnu sezonu. Ipak, nešto je krenulo po zlu….

Američka horor priča je od samog početka bila  koncipirana kao neka vrsta kompilacije žanrovskih opštih mesta, što, uglavnom, nije previše smetalo pošto je serija bila dinamična, produkciono raskošna i krcata sjajnim glumcima. U trećoj sezoni je zamor primetan – pre svega kod Jessice Lange koja je od samog početka predstavljala srce i dušu Američke horor priče. Ona po treći put za redom tumači slično postavljen lik: veštica Fiona Goode je poput komšinice iz pakla Constance Langdon i časne sestre Jude Martin, dominantna, kapriciozna i psihičkom/fizičkom nasilju sklona žena. U redu, Fiona poseduje raznorazne veštičje moći, ali, u biti, varijacija ovoga puta nije bila dovoljno promišljena. Treća sezona počinje dobro, posebno se ističu epizode koje je režirao Alfonso Gomez-Rejon, ali negde oko polovine počinje problemi koji su se sa svakom novom epizodom samo produbljivali. I ranije je u Američkoj horor priči bilo blefa i nelogičnosti, ali nikada toliko koliko u trećoj sezoni. To je posebno primetno u otaljanoj, zbrzanoj završnici koja je skandalozno loše napisana i daleko od zadovoljavajuće. Paradoksalno, treća sezona je imala najveću gledanost, tako da ćemo se sa Američkom horor pričom družiti još (najmanje) dve godine. Sada, kada je The New Normal otkazan, a Glee pred gašenjem, Ryan Murphy će, valjda, imati više vremena da se posveti svojoj poslednjoj „živoj“ seriji.

Paul Thomas Anderson Joaquin Phoenix Paul Thomas Anderson snima film po romanu Thomasa Pynchona Montevideo, vidimo se Tema: Novi srpski blockbuster Rođeni iz mraka U bioskopima: „Rođen iz mraka“ Lego U bioskopima: „Lego“