pš
PULS GRADA · zdravlje

Nova studija potvrđuje staro pravilo: Nikako na spavanje posle ponoći. Naravno, svi znamo benefite ranijeg odlaska u krevet- mozak uspe da se odmori, a i izgledamo mlađe kada smo ispavani.

Postoji još stvari zbog kojih je odlazak u krevet pre ponoći blagotovoran, kažu poslednja istraživanja. Ne samo što ćete više spavati već ćete imati manje crnih misli i manje ćete brinuti. Istraživanja sprovedena na Univerzitetu Birmingem u Alabami pokazuju da repetativne negativne misli mogu itekako imati veze sa manjkom sna i kasnim odlaskom u krevet. Istraživanje je sporvedeno na 100 ljudi, a ispitivale su se njihove navike spavanja. Među njima je bilo onih koji su tzv. „ljudi ševe“ (ljudi koji bolje funkcionišu ujutru) i „ljudi sove“ – oni koji bolje funkcionišu noću.

Otkriveno je da su oni koji redovno idu u krevet kasnije – od ponoći do 5 ujutru – više skloni tome da dožive negativne misli i opsesivno ponašanje, i da će mnogo brinuti. Jacob North, koji je sproveo istraživanje zajedno sa Meredith Coles, ukazuje i na to da trajni poremećaj sna može razviti repetativne negativne misli, pa ako ste navikli da budete budni do kasno, to može biti loše po vas. Dakle, spavanje je kluč za održavanje zdravog razmišljanja. Ovo su za sada rezultati na kojima se još uvek radi, ali mogu biti revolucionarni u budućim istraživanjima i raznih drugih poremećaja.

Akai bobice Super-hrana za super doručak: Akai bobice i granola Automatski nacrt Blobby – zašto starost i samoća plaše? tz Povećajte svoj osećaj sreće sg Nauka kaže: Spavajte goli ·