Pilates
PULS GRADA · sport&rekreacija

Sve je prilika da ste već čuli za pilates, disciplinu koju je još u prvoj polovini prošlog veka razvio i primenjivao Nemac Jozef Pilates, koji se 20-ih godina preselio u Ameriku. Tamo je, do 1967. godine, kada je preminuo, u svom studio razvijao i bavio se ovom disciplinom. Vremenom se ova disciplina proširila i sada se praktikuje u gotovo svakom fitnes centru, verovatno i teretani u vašem kraju.

Ipak, iako vam je sam termin poznat, šta je pilates zapravo, možda nije sasvim jasno.

Radi se o sistemu vežbi u kome su um i telo povezani, odnosno vežbe se izvode tako što je svaki pokret strogo kontrolisan. Nema proizvoljnosti ni inercije i baš zato su pilates nekada nazivali i kontrologija (“contrology”).

Cilj je aktivirati dubinske mišiće, ojačati takozvani “core” odnosno centralni deo tela, abdomen i donji deo leđa, koji je potpora dobrom držanju i preduslov zdrave kičme, a to se postiže kroz pravilno izvođenje vežbi pomoću kontrolisanog disanja, preciznog izvođenja vežbi i konstantnog razmišljanja o položaju u kom se telo nalazi.

Osim snage za izvođenje ovih vežbi potrebna je koncentracija i balans, a vežbe se najčešće izvode u setovima od deset ponavljanja. Fokus je na kontrolisanom i pravilnom izvođenju, ne na broju ponovljenih pokreta.

Pilates ne zahteva da ste u sjajnoj fizičkoj formi ili imate puno snage, već ga upravo praktikuju čak i oni čija stanja ne dozvoljavaju neki drugi oblik fizičke aktivnosti. To, sa druge strane, ne znači da pilates nema vidljive efekte.

Kako je potrebno strpljenje i koncentracija pri izvođenju vežbi, tako je i sa rezultatima. Nećete smršati 5 kilograma u kratkom roku, niti dobiti izvajane bicepse posle mesec dana, ali na duge staze pilates omogućava izdradnju zdravog i jakog tela i odličan je u kombinaciji sa bilo kojom drugom fizičkom aktivnošću.

Pilates ne zahteva ni fitnes sprave, iako postoje rekviziti koji se koriste, kao što su lopta ili reformer, i nije van potrebna nikakva posebna oprema. Može se izvoditi svuda gde postoji dovoljno prostora za prostirku. Ali, zahteva vreme za obuku i upoznavanje.

Ukoliko ste u prilici, raspitajte se gde u vašoj blizini postoji pilates studio ili fitnes centar u kom rade dobri pilates instruktori koji će vas naučiti šta je pilates stav, u kom položaju treba da vam stoji karlica, kolena, kako da dišete pri izvođenju vežbi i ostale, za pilates, važne stvari.

Kada savladate osnove, pilates možete raditi i kod kuće ili na bilo kom drugom mestu. YouTube je krcat tutorijalima, a kako biste se lakše snašli u moru videa, mi smo odabrali par.

Pilates on Demand je kanal na kom možete naći snimke za sve nivoe vežbanja, početne, srednje i napredne.

Nama se posebno dopao kratki video koji u fokusu ima gornji deo leđa. Traje 10 minuta i ukoliko ga uvrstite u svoju svakodnevnu rutinu pomoći će vam da se oslobodite napetosti i bola u leđima.

eFit YouTube kanal pored pilatesa sadrži i druge vežbe, ali vam mi ovog puta skrećemo pažnju na one iz pilates grupe. Posebno nam se dopao ovaj 30-minutni program klasičnih pilates vežbi namenjenih onima koji su početnici ili jednostavno žele trening slabijeg intenziteta.

Još jedan fitness kanal opšteg tipa je i GymRa, a video koji smo izdvojili spada u srednje zahtevni nivo vežbanja. Od rekvizira su vam potrebni i tegići.

Istezanje je jedna od ključnih stavki pilates treninga, a YouTube kanal koji je među najpopularnijima kada se o pilates snimcima radi je blogilates.

Ovo 10-minutno istezanje možete raditi svakog dana, kao i posle drugih tipova aktivnosti.

Besplatni treninzi Zdrav život: Besplatni treninzi VIP Beach Masters Finale Vip Beach Masters turnira u Beogradu Kareem Abdul-Jabbar Top 5: Sportisti koji su postali glumci Automatski nacrt Svetsko prvenstvo u 90 sekundi