shutterstock_199262555
PULS GRADA · zdravlje

U letnjem periodu godine koristimo svaku priliku da što duže budemo napolju i uživamo u lepom vremenu. Međutim, mnogi od nas nemaju naviku da razmišljaju o jednoj izuzetno važnoj stvari, a to je hidracija. Sigurno vam se dešava da vas iznenada zaboli glava, padne pritisak, oblije vas hladan znoj, a neretko čujemo i da je neko potražio lekarsku pomoć jer je dehidrirao na ulici.

Naravno, sve to se može preduprediti i to na kranje jednostavan način, redovnim i pojačanim unosom vode. To ne znači da vodu pijete kad se setite, jer kad osetimo žeđ to je znak upozorenja našeg tela da je već dehidriralo. Ali, kako da iz teorije pređete u praksu?

Odgovor je jasan – konzumirajte više tečnosti, prvenstveno vode. Počnite od svoje jutarnje rutine, čim se probudite, trebalo bi da popijete barem čašu vode. Dok se spremate za posao u torbu ubacite flašicu vode, jer ćete se čim uđete u prevoz preznojiti i biće vam potrebno osveženje. Na poslu bi čaša s vodom uvek trebalo da bude na vašem stolu i čim primetite da je prazna, dopunite je. Ako razmišljate o tome koja voda može da odgovara vašim potrebama i da je prilagođena za sve članove vaše porodice, onda će vam odgovori dr profesora Sergeja Ostojića u tome mnogo pomoći. Profesor Ostojić poseduje 15 godina iskustva u radu kao lekar i fiziolog vrhunskih sportista.

„Potrebe za unosom vode rastu sa povećanjem temperature ambijenta u kojem živimo i radimo. Aktivnosti tokom letnjeg perioda mogu povećati potrebe za unosom vode i na više od 4.5 L dnevno. Kada biramo flaširane vode kao izvor tečnosti za hidraciju zdrave populacije, potrebno je posebno obratiti pažnju na odsustvo aditiva ukusa, pH vrednost (optimalno oko 7.4), sadržaj natrijuma (ispod 20 mg po litru), količinu suvog ostatka (manje od 300 mg/L) i rok upotrebe. Dodatno filtrirane vode (npr. destilovana voda ili voda obrađena reverznom osmozom) se ne preporučuju za hidraciju zdravih ljudi.“ – istakao je profesor dr Sergej Ostojić.

saulo-mohana-77106-unsplash-1024x681 Koliko se bakterija nalazi na vašem mobilnom telefonu? Kondilomi Ginnea 011: Šta treba da znate o kondilomima? ezgif.com-webp-to-jpg 4 vrste vežbanja koje svako može da praktikuje cheers-839865_960_720 Konzumiranje alkoholnih pića povećava mušku plodnost · · · · ·