Internet kupovina (foto: www.portmarnockcommunityschool.ie)
U VAZDUHU · tech/web

Svi dobro znamo da je “elektronsko doba” ušlo na velika vrata i da je prisutno u svim porama i našeg društva. Koliko nam nove tehnologije pomažu u svakodnevnom životu kao što je plaćanje računa ili kupovina i šta su nedostaci takvog načina obavljanja svakodnevnih aktivnosti?

Zašto bi iko kupovao onlajn? Pre svega, ako ste neko ko ne voli da obilazi radnje i gubi vreme na to, kupovina iz fotelje je pravi izbor za vas. Takođe, e-trgovina vam je kao radnja koja radi non-stop. Ako vam padne na pamet da poručite nešto u 2 ujutru, to možete uraditi.

Verovatno ste primetili na sajtovima raznih trgovina da postoje dve cene, jedna je web cena, a druga je ona koju plaćate u radnji ukoliko kupujete na odloženo. Zašto je web cena niža od cene koju biste zatekli u radnji? Prodavac, samim tim što prodaje proizvode putem Interneta, uštedi na troškovima koje bi imao da plaća poslovni prostor i zaposlene. Deo uštede može preneti na potencijalnog kupca jer će omogućiti popust na onlajn kupovinu. Takođe, ukoliko vam nešto oko kupovine ili same specifikacije proizvoda nije jasno, uvek je dostupna podrška u vidu chat-a, call centra ili komunikacije putem mejla.

Ono što mene raduje, naročito kada je vreme praznika, jeste veći izbor artikala nego u radnjama, tako da ako želite nekog da obradujete nekim poklonom, možete mu poslati isti na kućnu adresu, platiti, i sve to obaviti za 5 minuta, bez onog napornog trošenja vremena i živaca obilazeći radnje.

Naša zemlja dosta zaostaje kada je u pitanju e-trgovina u odnosu na skandinavske zemlje koje u tome prednjače. Sem što je glavni razlog zakonska regulativa koja nikako da dobije svoj potpuni oblik, ljudi su inače nepoverljivi i bojažljivi. I imaju pravo da budu. Čak su i oni koji često kupuju onlajn, i koji su upoznati sa tim, nekad bili žrtva prevare i zloupotrebe ličnih podataka. Takođe, skeptičnost proizilazi iz činjenice da potencijalni kupac nije u mogućnosti da se uveri u kvalitet robe koju kupuje, dok roba ne stigne na kućnu adresu, a tu robu je platio unapred.

Ako ste, recimo, lenji kao ja, i poručite preko Interneta punjač za laptop za koji se ispostavi da vam ne odgovara, jer vas je mrzelo da proverite model istog, imate rok za vraćanje 14 dana od dana preuzimanja. I to možete uraditi bez ikakvog objašnjenja, a oni će vam ponuditi opciju da proizvod zamenite ili da vam vrate novac, a poslaće vam kurirsku službu na kućnu adresu da preuzme robu.
Ipak, ukoliko ste onaj tip koji voli da skita po radnjama, i to vas ispunjava, ukoliko uživate u tome, nastavite to i da radite. Tehnologija je tu da olakšava život čoveku, ali ne mora da znači da je taj lakši način nužno i lepši za vas.

tet Pametna tetovaža poljubac Kissenger: Poljubac na daljinu nikad nije bio tako stvaran foto Digitalni foto-aparat Relonch 291: Vaš lični fotograf app Najbolje mobilne aplikacije ove godine · ·