naslovna
U VAZDUHU · intervju

„Za dobar projekat vam nekad nije potrebno mnogo para, već dobra ideja i dobar tim. Iskustvo drugih je pokazalo da veliki budžet ne mora da donese kvalitetan projekat; a da i s manjim budžetom možete napraviti pravu stvar“.

Vladimir Paripović, diplomirani inženjer arhitekture, rođen je u Beogradu 1981. Upisao je Arhitektonski fakultet, iako je druga opcija bila Fakultet primenjenih umetnosti i smer kostim. Tokom studija arhitekture, prepliće se kostim s arhitekturom i formom, konstrukcija protiv slobodne forme, u arhitekturi dolazi do smekšavanja, dok se kostim projektovao i dobijao konture. Godine 2001. bio je finalista Smirnoff Fashion Awards, na temu „Urbana fuzija“, grad, kostim, arhitektura, kretanja kroz grad, intervencije, sukobi, spajanja više elemenata u jednom stilu. Godine 2004. dobitnik je nagrade za najboljeg dizajnera na V Aura Fashion Selection-u, s kolekcijom koju je doneo iz Abu Dabija, a drugi deo kolekcije houte couture za modnu kuću Ivanča Couture prikazao nekoliko meseci ranije na nedelji mode u Milanu. Diplomirao je 2008. na temi saomoodržive arhitekture, pametna kuća za dvoje, s najboljim diplomskim na godini. Godine 2011. osniva svoj mini-studio Parchitects.

Trenutno živi u Beogradu, gde radi kao arhitekta i dizajner enterijera za studio Architehna.

Recite nam nešto o svom studiju Parchitects.

Studio Parchitects je mali svet arhitekture i dizajna, i nešto zvanično sa čime bih se predstavio onima koji prate dešavanja u svetu arhitekture i dizajna. Mini-studio je otvoren kako bih svoje projekte, kao i product-dizajn, predstavio jednim imenom, a ne svojim, i kako bi postojao određeni prepoznatljiv zaštitni znak. Parchitects je povezan samo s mojim radom i imenom. Projekat se predstavlja u prvom planu, a autor je u senci. Otvorio sam i blog, koji mi je istovremeno i portfolio.

Kako biste opisali svoj lični stil?

Svako od nas na kreativnom početku istražuje sebe kroz dizajn i stilove, eksperimentiše. S godinama rada iIi iskustva postepeno se formira lični, prepoznatljiv stil. Tako sam i ja došao do današnjeg stava, gde spajam estetiku i funkciju, razmišljajući dobro o svim detaljima i vezama. Tokom rada na product-dizajnu, izabrane su funkcionalnost i jednostavnost, kako bi se dizajn mogao uklopiti u manji prostor…
Ideja se rodila onog dana kad sam razmišljao kako da bolje rešim problem sa „sopstvenim sobom”. Oko mene je uglavnom kreativni haos: razbacani papiri, skice, katalozi, časopisi… Hteo sam da osmislim multifunkcionalan nameštaj za mali prostor, da dizajn bude cool i interesantan. Rezultat razmišljanja bio je set pametnih proizvoda za svaki dan.

Geslo vašeg studija je „The only thing You need is a good idea! And a good team!” Kako timski rad utiče na vaš kreativni proces?

Danas je nemoguće bilo šta uraditi sam. Zato postoje timovi, saradnici. Najjednostavnije rečeno: za dobar projekat vam nekad nije potrebno mnogo para, već dobra ideja i dobar tim. Iskustvo drugih je pokazalo da veliki budžet ne mora da donese kvalitetan projekat; a da i s manjim budžetom možete napraviti pravu stvar. Kvaliteti vaših saradnika podstiču na usavršavanje, jedan dobar i kvalitetan saradnik vuče drugog, što na kraju dovodi do dobrih i kvalitetnih projekata. I, naravno, sujetu, u današnje vreme veliku boljku mnogih ljudi, treba eliminisati – zbog nje se mnogima ne ostvaruju saradnje, propadaju poslovi. Zna se kako se puni CV – zalaganjem, angažovanjem i radom.

Dosta ste radili i u oblasti product-dizajna. Recite nam nešto o tome.

Izdvojio bih kolekciju Turn around – policu, sto i stolicu. Kocka u kocki, ili rotacija dizajniranog elementa bila je izazov za mene: od upoznavanja i analize materijala, sve do konstrukcije, modelovanja i, na kraju, izvođenja. Danas, kad u Srbiji autorski dizajn gotovo ne postoji, uspeo sam da posle više od dva meseca rada na izložbi, prikažem prototipove nameštaja za bolji i lakši život u malim prostorima. Tu je i Stolica Folder koja predstavlja moj pogled na novu jednostavnost (new simplicity), što je i bila tema ovogodišnjeg Ghost Project-a. Ova stolica predstavlja i stolicu i sto, a u zavisnosti od potreba korisnika može se upotrebiti na različite načine. Početna ideja je bila da osmislim stolicu i prilagodim je sebi, jer sam non-stop okružen papirima, magazinima, katalozima tokom rada na projektima, a stolica, sto i pod su služili kao mesta gde sam odlagao sve te stvari. Iz tog razmišljanja, kako bih olakšao sebi tokom rada, a za potrebe manjeg prostora, rodila se ideja o stolici s pregradama. Stolica Folder je selektovana za Abitare Magazin (Italija) I našla se u selekciji Architonic, jednoj od najjačih dizajn platform u svetu (izložba u Cirihu).

Ana Ćurčin, foto: Ema Szabo Leksikon: Ana Ćurčin Only Unity Izložba “Samo sloga” – kako Met Laton vidi naš region Salata Kulinarski blogovi na Instagramu – Feed My Eyes IMG_5356 Luka Mihajlović: Superheroj otkriva sva lica namirnica ·