VW Jetta
PULS GRADA · auto

Nemački automobili su najzastupljeniji na srpskim putevima, a Golf, ma koje generacije bio, zahvata najveći deo tog kolača. Njegova produžena verzija sa četvoro vrata i ogromnim gepekom gospodarila je u našoj zemlji svojom drugom i trećom generacijom, a onda je brend Džeta menjan drugim imenima, da bi ga ubrzo i ukinuli.

Džeta se nedavno vratila tržištu, a u 2014. nam stiže poboljšani model baziran na Golfu VII. Doduše prvo na američkom tržištu, ali nema sumnje da će unapređena Džeta stići u Evropu, pa i kod nas.

U prepoznatljivom stilu gde se od automobila traži da funkcioniše bez greške, da bude modernog dizajna, ali da ne mora sve da šljašti i bude elegantno stiže i nova Džeta. Već na prvi pogled sve je jednostavno i bez puno želje za inovacijom uklopljeno. Kokpitom dominira veliki audio sistem, pa je u standardnim verzijama opreme na centralnoj konzoli izostao veliki displej za kontrolu svih sadržaja, pa i navigacije. Radio vam donosi dobro poznate FM i AM zvuke, ali ga možete povezati i na eksterne uređaje kao što su MP3 i drugi plejeri, smartfon, iPod, ili Bluetooth konekcija. Jednostavnost se ogleda i u komandama za manuelnu klimu. Sve je na dugme i prekidač, bez puno softverskog filozofiranja. S druge strane, oni kojima je potrebna, mogu doplatiti da se na mestu radija nađe veliki ekran sa navigacijom.

Kao u stara dobra vremena kontrolnom tablom dominiraju brzinomer, obrtomer i još nekoliko manjih funkcija. Zanimljivo rešenje nalazi se iznad glave, tačnije na mestu unutrašnjeg retrovizora. Preko dva dugmeta možete kontrolisati sve sisteme u automobilu u slučaju nesreće, bilo da otključate vozilo, locirate ga spasilačnim službama ili pozovete pomoć preko informacionog centra. Džeta je bogata elektronikom, a među već standardnim sistemima kočenja i upravljanja drugim sistemima izdvajamo svetlosno upozorenje kada automobil ustanovi da ste neželjeno promenili traku. Tu je i veliki broj pregrada, svetlo kako biste pronašli svoje sitnice po mraku.

Poboljšana Džeta u 2014. dobija i nove motore, a nosilac ponude je 1.8 litarski benzinac sa 170 konjskih snaga pri 6200 obrtaja, dok maksimalni obrtni moment od 184 Nm isporučuje u rasponu 1500-4750 obrtaja. Tu je i unapređeno vešanje, pa ovaj Nemac „upija“ neravnine na putu donekle bolje od svog osnovnog modela, Golfa VII sa petoro vrata. Kada je u ptanju sam eksterni dizajn tu nije bilo promena u odnosu na aktuelni model Golfa VII na kojem je zasnovan, izuzev velikog prtljažnija u koji možete staviti puno velikih predmeta i kofera.

Ford My Key Gedžeti bez kojih ne možemo da zamislimo savremeni automobil Mercedes Benz B Class Electric Drive Mercedes sa Tesla srcem Opel Astra H(1) Popularni polovnjaci: Pouzdani Nemac Opel Astra H Zimske gume Kako pripremiti automobil za zimu – guma glavu čuva