pexels-photo-1820274
U VAZDUHU · urban flash

Mada naš mozak čini oko 2% naše telesne težine, ovaj organ koristi gotovo polovinu energije koju dobijamo dnevnim unosom ugljenih hidrata. Budući da je glukoza svojevrsno gorivo našeg organizma, bitno je da je kroz ishranu redovno unosimo u naše telo. To je posebno važno kada smo pod stresom jer u takvim situacijama naš mozak troši 12% više energije nego inače.

Iz tog razloga nije teško razumeti zašto mnogi ljudi osećaju veliku potrebu za slatkišima u trenucima nervoze i anksioznosti. Ne postoji brži način da povratimo izgubljenu energiju od konzumacije ugljenih hidrata. U jednom eksperimentu je čak primećeno da osobe koje rade kognitivno zahtevne testove ostvaruju bolje rezultate nakon što su jeli hranu bogatu ugljenim hidratima nego pre toga.

Da li to znači da ne treba da osećamo grižu savesti kada se latimo čokolade u popodnevnim časovima? Odgovor je, na naše veliko iznenađenje, potvrdan! Ako bismo odlučili da ipak preskočimo ovaj desert, naš mozak bi onda iskoristio glukozu namenjenu masnom i mišićnom tkivu, što bi na kraju izazvalo još veće lučenje hormona stresa. Ne samo da bi se nakon toga osećali loše, već bi i povećali rizik pojave srčanog i moždanog udara, ali i depresije.

Kako onda da smanjimo stres, a da se istovremeno ne ugojimo? Ključ je, kao i u mnogim drugim stvarima, u umerenosti. Takođe je bitno da izaberemo prave trenutke za konzumaciju slatkiša. Najbolje je da to učinimo u popodnevnim časovima kada osećamo najveći stres. Uveče smo već opušteniji i tada nije preporučljivo unositi previše ugljenih hidrata. Ako se budete držali ovih jednostavnih pravila, više nećete morati da brinete o prejedanju tokom stresnih situacija.

photo-1525095842135-623964921d2f 5 tipičnih grešaka prilikom odabira venčanice f99ce772-c1b3-47d9-95b7-c45e891517c3-bustle_102416_503 Ova dva horoskopska znaka najsklonija su negativnosti naslovna Dela Leonarda da Vinčija na poštanskim markicama goodfellas Da li su niski muškarci stvarno agresivniji od visokih? · · ·