Mel Gibson
KULTURA · film/TV

Volite li augmentativ? Koristite li (i koliko često) augmentativ? Znate već, poput onih: soba-sobetina, tišina-tišinčina… Ovo će biti priča o jednom slučaju gde su svi superlativi i svi augmentativi dati sa (debelim) pokrićem; ovo je podsećanje zašto tako srčano i tako istrajno volim(o) velikog Mela Gibsona, čiji ja je nova filmska režija, spektakl „Greben spasa“, ovih dana ušla u redovnu bioskopsku distribuciju i kod nas. Dakle, evo podsećanja u, recimo, pet baš krupnih stavki.

Jer je glumčina

Novi kino-susret sa Melom Gibsonom, dolazak izvrsnog filma Zaštitnik (Blood Father) i u naše bioskope sredinom septembra zaboravne je ponovo podsetio o kom glumačkom kalibru i kakvom neospornom magnetizmu govorimo kada pričamo o glumačkom umeću i zaista unikatnoj pojavi Mela Gibsona. Zaštitnik je posle duže vremena film kao saliven po meri Gibsona – bučan, eksplozivan, emotivan…i starostavan.

Jer je rediteljčina

Kažu/javljaju, desetominutnim ovacijama je nakon premijernog prikazivanja ispraćen Gibsonov treći rediteljski rad, vojnički-retro ep Hacksaw Ridge; mnogo (zapravo, baš, baš previše) glumaca se oprobalo u filmskoj režiji, većina je to učinila isključivo davajući oduška vlastitoj taštini, ali Gibson je i tu briljirao i poentirao. Još ćemo neko vreme morati da grejemo dlanove za aplauze na račun pomenutog Hacksaw Ridge-a, ali tu je minuli rad da potvrdi iznetu tezu. I dok su Hrabro srce i Čovek bez lica možda bili nužno zagrevanje, i dok se oko Stradanja Isusovog može sporiti, teško da može biti smislenog spora da je Gibsonov Apocalypto naprosto ono što jeste – remek-delo, tačnije, remek-delčina.

Jer je mačo frajerčina

U eri poodmaklog metroseksualizma i zavrnutih nogavica i odsustva čarapa preko depiliranih nožnih zglavaka, Mel Gibson je dinosaurus, a promenimo li ugao gledanja, Mel Gibson je teška opozicija. A svaka opozicija, svako preispitivanje kanona i dogmi je dobrodošlo i prekopotrebno, zar ne? Premda je u filmu Šta žene žele imao priliku da u izvesnom smislu uđe u kožu žena, Gibson je bio i ostao alfa-mužjak prve i vrhunske klase. Redak primerak hipermaskulinizacije kojoj se ne da naći mana. Zaštitnik nas to rečito podseća, a pomenimo da je upravo sa Gibsonom (inače, po rođenju Amerikancem) krenula invazija australijskih muževnih lepotana na Holivud (pomenimo Russella Crowea, Hugha Jackmana i sve one pre i posle njih, zaključno sa braćom Hemsworth).

Jer je politički nekorektna fajterčina

Davnih su se godina i najgrlatiji zagovornici pa i idejni tvorci političke korektnosti ogradili od te pogubne i odurne pošasti. Mel Gibson nas je u nekoliko navrata, u tih desetak javnih ispada poslednjih godina (a nakon čega je i usledio izgon iz holivudske A lige, čemu je napokon došao kraj) podsetio na značaj i zavodljivost besa. Ljudski je, dakle, dobro je, barem, s vremena na vreme, u manje-više doziranom vidu.

Jer je super-tata

Iako filmofili i gibsonoljupci, usled prethodnih meseci, a povodom pogibije Antonyja Yelchina, pominjane kletve koja stiže glumce koji su glumili Gibsonovu decu, strepe za dobrobit naše Bojane Novaković, koja mu je u Edge of Darkness glumila kćerku, Gibson je super-tata u realnoživotnoj dimenziji. Nedavno je postao tata po deveti put! Ako, ako… jeste već poduže Zemlja dobrano prenaseljena, ali imaće (barem u teoriji) štafetu/baklju da preuzme neko njemu blizak, neko njemu nalik, kada, pu-pu-daleko-bilo, Mela Gibsona ne bude više.

keri Kako danas izgledaju glumci iz serije „Seks i grad“ filmovi Filmske uloge koje su glumci igrali jer su morali The six person crew (from left to right):  Marta Kamen (Anamaria Serija „MARS“ uskoro na kanalu „National Geographic“ film Najbolje scene sa čašicom u filmovima