serije naslovna

Sreća živa, pa SF kao žanr u filmsko-serijskom odeljku nije spao samo na superherojska nagvaždanja i ispovrtanja istog ili sličnog. U prilično kratkom roku pred gledaoce su stigle tri nove i originalne serije tog profila, od kojih svaka po više osnova, onako starinski, ovovekovno, zaslužuje aplauze u dugom nizu.

Piše: Zoran Janković

Love, Death & Robots

Šta: Reč je o kolekciji kratkih animiranih priča koje pokrivaju poširok dijapazon žanrova – naučnu fantastilu, fantaziju, horor i komediju.

Zašto: Naravno, u ovom trenutku je prerano za takve ocene i predviđenja, vreme će pokazati da li će ovaj serijal uspeti da dosegne kultni status kakav decenijama unazad drži film Hevi metal, očito nadahnuće i slavna preteča u slučaju ovog novog Netfliksovog podviga. On je zasad sasvim zasluženo dočekivan i ispraćan sa neskrivenim ushićenjem mnogobrojnih; već sada bezrezervne pohvale se mogu izreći na račun kreatora serije, Tima Milera, reditelja prvog Deadpula i skorog, povratničkog Terminatora, i ostatka brojne autorske i ekipe saradnika. Love, Death & Robots nudi zaista raznovrsnu ponudu uspelih ogleda na temu žanrovskiih i podžanrovskih specifičnosti, kao i znalački efektan izraz na omeđenom prostoru (epizode traju u rasponu od desetak do dvadesetak minuta), podosta maštovitosti i majstorsku izvedbu na polju besprekorne animacije, dok neke epizode, poput, recimo, treće, bez mnogo razmišljanja zavređuju i etiketu remek-dela.

Deadly Class

Šta: Priča o odrastanju s kraja osamdesetih godina prošlog veka i tadašnjim supkulturnim gibanjima i posebnostima; povest prati u sve živo razočaranog tinejdžera koga regrutuju u tajnovitu srednju školu za buduće plaćene ubice.

Zašto: Istina je, Deadly Class proizilazi iz popularnog stripa i po pitanju izraza već od samog početka zadržava i neguje jasnu vezu sa tim svojim stripovskim izvorištem, ali, sagledavan mimo tog obično ipak sputavajućeg konteksta, Deadly Class nesumnjivo ima šta da ponudi – živopisan zaplet, dinamičnu priču, zanimljive i dopadljive likove, ubedljiv prikaz tinejdžerskih teskoba i neodmerenosti, sjajnu i brzu glumu, izobilje prilično reskog humora, promišljen, ne samo pop-kulturni omaž eri koju oslikava, odlično produkcijsko pakovanje i vrhunski dizajn. Ako to nije dovoljno za ubediti one iole zainteresovane da pruže poštenu šansu ovoj vrloj novoj seriji, neka bude pomenuto da jednog od profesora glumi Henri Rolins, ovih dana i meseci viđen i u manjoj a sočnoj ulozi u seriji Now Apocalypse Grega Arakija.

Weird City

Šta: U maniru čuvene Zone sumraka, ova serija prati život i ljude u futurističkom gradu u kome su imućni i oni znatno manje ekonomski relaksirani strogo razdvojeni.

Zašto: Zapravo, ako je uopšte potrebno a i umesno izvoditi brzopotezne i samim tim često upitno tačne formule, Weird City, nastao pod okriljem produkcije YouTube Originals, mogao bi se preciznije predočiti kao zbir Zone sumraka i Crnog ogledala, ali uz jak satiričan prizvuk i zavodljivo šaren, pa i drečavi dizajn. Iza ove serije stoje Čarli Senders i Džordan Pil, autor čak dve skorašnje megauspešne horor-senzacije, filmova Beži! (Get Out) i Mi (Us). Weird City već u prvom naletu očarava dobronamernim tonom, istinskom duhovitošću, odličnim izvođenjim u svim aspektima filmsko-serijskog izraza, kao i nonšalantnim šarmom kojim pristupa u načelu potencijalno mrtvo ozbiljnim temama kao što su klasna podvojenost, suštinska nesloboda izbora i/ili tehnofobija. Prva epizoda je izvrsna, druga i treća su odlične, a pomenute teme su nadahnuto izvarirane i u preostale tri epizode. Navedimo ovde i glumačku podelu kao značajan mamac; tu su: Dilan O’Brajen, Ed O’Nil, Majkl Sira, Rozario Doson, Sara Gilbert, Lavern Koks, Džilijan Džejkobs… I još jedna važna napomena, Džordan Pil je, potvrđeno, novi domaćin nove Zone sumraka.

don-jon-image04 5 odličnih filmova koje su režirali poznati glumci Ko su likovi iz Igre prestola o kojima najviše volimo da pričamo_photo Ko su likovi iz „Igre prestola” o kojima najviše volimo da pričamo? star_wars_the_force_awakens_8-519x350 Stigao je prvi trejler IX epizode „Ratova zvezda” the-trailer-forem-chambersem-netflixs-2160317 Uma Turman je zvezda nove Netflix-ove horor serije · · · · · ·