Zolika Leather Goods
PULS GRADA · moda

Proizvodi, naročito torbe, od kvalitetne kože u poslednje vreme su samostalno krenule u borbu protiv masovne proizvodnje i sve češće upotrebe sintetičkih zamena i tako postale jedna od najpoželjnijih asesoara svih koji vole svedeni izgled, izdrživost i dugotrajnost prave kožne torbe.

Trendom jednostavnih kožnih torbi poveli su se i svetski masovni brendovi, kao i nešto luksuzniji proizvođači. Međutim, u ovoj oblasti najviše prednjače dizajneri i manje samostalne modne kuće koje su hrabro izašle na tržište samo sa jednim proizvodom, ali dovoljno dobrim da konkuriše svim ostalim – jednostavnom kožnom torbom.

Takav jedan primer imamo i u Srbiji – ZOLIKA leather goods, mali domaći brend nastao kao porodični posao 2011. godine kada je mladi bračni par spojio svoja različita znanja i iskustva i pretočio ih u ovo što je danas ZOLIKA. Njihova početna ideja bila je jednostavnost i evergreen pristup dizajnu predmeta koji se, kako smatraju, danas suviše lako kupuju i odbacuju. „Želeli smo da se obratimo netipičnoj grupi kupaca, onima koji duže biraju, sporije donose odluke, ali su sigurni u svoj izbor i mogu da ga argumentuju. Smatrali smo, a što se ispostavilo kao tačno, da su ovi kupci nepravedno zapostavljeni u mašineriji globalne proizvodnje, potrošnje i sveprisutnih masovnih brendova. ZOLIKA ne pretenduje da bude must-have, ZOLIKA je mnogo više ako-ti- se- dopada- možeš-da- razmisliš-o –tome-da -kupiš brend“, kažu iz Zolike.

Njihova radionica nalazi se u Beogradu, u jednoj staroj kući na Dedinju i tamo nastaju svi njihovi prozivodi. Ideja je došla na osnovu 15 godina iskustva rada sa kožom sa jedne strane i ljubavi prema torbama sa druge strane. „Vodili smo se ambicijom da napravimo savršeno svedenu torbu, koja nema ni jedan jedini detalj koji bi narušio njenu formu. U tom trenutku nista približno nije postojalo na tržištu i to su ljudi i prepoznali, možda i brže nego što smo očekivali“, navode dizajneri.

Kroz istraživanje najjednostavnijih formi torbi došli su do dva osnovna modela – njihovog Cegera i torbe Ika, za koje se mogu pohvaliti da su sada već dva klasična prozivoda. Naravno, tokom vremena su napravljene i različite varijacije i nadgradnje, ali su ova dva modela u svom prvobitnom izdanju i dalje aktuelna. Trenutno imaju oko 20 različitih proizvoda, među kojima su najpopularniji modeli Zole, Luka i Zole ranac.

Kvalitet zahteva i vreme i potpunu posvećenost. „Ulažemo puno koncentracije da odaberemo pravu kožu za svaki model. Visok kvalitet kože omogućava na prvom mestu zanatska prozivodnja pojedinačnih komada u okviru malih serija. To je velika prednost ručne proizvodnje u radionici.“ Ovakav uspeh i umešnost naveli su nas da pretpostavimo da se Zolika neće zaustaviti samo na torbama. „Svakako planiramo otvaranje ka drugim materijalima. Trenutno smo u fazi eksperimentisanja sa različitim kombinacijama materijala, pa ćemo videti u kom pravcu će nas to odvesti.“

Cene svojih proizvoda vide kao važan deo svog koncepta, jer su sačinjene na osnovu realnog odnosa cene materijala i rada. „Smatramo da je važan taj pošten odnos prema kupcu, osobi koja ti je poklonila poverenje i izabrala baš tebe u odnosu na sve druge.“

Diane Von Furstenberg Njujork, Los Anđeles: Putovanje jedne haljine 10800120045369_0 Adidas ZX 630 – Budućnost inspirisana prošlošću Serbia Fashion Week Serbia Fashion Week u Novom Sadu & Other Stories &Other Stories: Modna blogerka Jeanne Damas kao zaštitno lice nove kampanje ·