McLaren 650s
PULS GRADA · auto

Kada je nedavno predstavio model 12C, McLaren je svima stavio do znanja da ima konja za trku u segmentu superautomobila. A onda je ne autosalonu u Ženevi predstavio model 650s u coupe u spider verziji i naterao sebe da privremeno obustavi proizvodnju 12C kako bi se proizvodni kapaciteti oslobodili za produkciju noviteta za kojima je zavladala pomama.

Kako i ne bi kad McLaren 650s pokreće 3,8 litarski twin-turbo V8 motor iz kojeg se, u oznaci vidljivoj, oslobađa 650 konjskih snaga i dobija astronomski obrtni moment od 678 Nm.

McLaren 650s se  iz mesta mirovanja do 100 km/h lansira za 3 sekunde, do 200 km/h ubrzava za 8,4 sekundi, dok kazaljka brzinomera može da ide do maksimalnih 333 km/h. Zahvaljujući karbonu u izradi školjke oba modela, Spider verzija je sa 1.370 kilograma tek nešto teža od Coupea i samim tim za delić sekunde sporija, ali zato imate tvrdi krov koji možete spustiti za 17 sekundi pri brzinama do 30 km/h i uživati uz vetar u kosi.

Čime je McLaren 650s izazvao toliku pomamu? Britancima je bilo dogovoljno to što je u dizajniranju pomogao Dženson Baton, vozač Formule 1. Ostale je privuklo to što je 650s pokupio najbolje od McLarena 12C i McLarena P1, dok su promenjeni oslanjanje, aerodinamika, kočnice, transmisija i gume. Tako je 650s „obuven“ u Pirelli Corsa gume, dok o zaustavljanju računa vode karbon-keramičke kočnice. Prednji deo po mnogo čemu podseća na P1, dok ostatak donosi blaga unapređenja 12C. Nosom dominiraju ogromni usisnici za vazduh kojim treba ohladiti gigantski motor, a isti usisnici dominiraju u prostoru između vrata i zadnjih točkova. McLaren se odlučio na zaopljene linije na svakom koraku kako bi odgovorio na potrebe aerodinamike. Na zadnjem kraju spojler je vešto uklopljen između svetala sa LED diodama, dok je nemoguće ne zapaziti difuzor u donjem delu koji po uzoru na bolide Formule 1 ima zadatak da zver drži prikovanu za asfalt.

Unutrašnjost liči na 12C, s tim da je klasičnu kožu zamenio Acantara paket koji za materijal ima neku vrstu prevrnute kože. Vozač je smešten kao u kokpit, sa gomilom dugmića na sve strane, dok centralnom konzolom dominira veliki kolor displej sa navigacijom. Dostupan je i DAB digitalni radio, kao i SIRIUS satelitski radio za tržište SAD. Tu je čak i WiFi tehnologija, samo je pitanje da li ćete pre želeti da slušate muziku, ili pesmu motora.

Sve ovo ima šestocifrenu cenu, ali veliko interesovanje govori da je puno onih koji su spremni da Coupe plate 195.250 funti, a Spider 215.250 funti. Ostaje nam samo da vidimo da li će se neki od njih naći i na srpskim putevima.

Sajam automobila BG Car Show – od sutra na Beogradskom sajmu Porsche 911 Šta dame voze? Chopper fest Chopper fest u tržnom centru Delta City Auto budućnosti Šta nam donosi budućnost auto industrije