1 Naslovna fotografija - Jesen, Ajfelova kula, Pariz, foto Anđela Petrović
fotografija

Početak studija je uvek težak. Prilikom upisa na fakultet studentima se ne garantuje uspeh u oblasti koju su odabrali. Sve što mogu jeste da daju sve od sebe i nadaju se najboljem. Rezultati, pogotovo u umetnosti, ne zavise toliko od talenta koliko od uloženog truda. Strast, savladavanje prepreka i upornost važniji su od nadarenosti.

Piše: Ljubisav Panić

Matija Jevtić i Anđela Petrović naučili su to pre prve godine studija, na kojoj se nalaze. Fotografijom se bave toliko predano da njihovi zadivljujući rezultati već sada mogu da se mere sa profesionalnim. Ne poznaju se, ali ih kao sredstvo umetničkog izražavanja privlače slične stvari. Fotografije su im toliko bliske po izboru motiva da izgledaju kao da potiču iz istog albuma, u kom najviše dominiraju crno-bele nijanse i magične forme arhitekture.

„Fotografija i arhitektura se podudaraju zato što su nastale od istih likovnih elemenata. One pokazuju stav umetnika, mističnost i lepotu svetla“, kaže Matija koji studira na Arhitektonskom fakultetu u Beogradu. Za kratko vreme, on je osvojio više od 10 nagrada, izlagao na sedam grupnih izložbi i postao stipendista Fondacije za mlade talente grada Beograda. Pre nekoliko meseci, u galeriji Kulturnog centra Čukarica, imao je prvu samostalnu izložbu pod nazivom Od linije do forme. Studije fotografije nije upisao zato što naši fakulteti ne pružaju adekvatnu opremu za eksperimentisanje, dok, s druge strane, pojedinac teško može sam da je priušti.

Fotografija je jedan od najzastupljenijih medija i kao takva veoma utiče na ljude. Zbog toga se moramo postarati da radovi koje pružamo publici budu izvrsnog kvaliteta i sa jasnom porukom. Veliki je broj amaterskih fotografija koje ne postaju bolje zbog nedovoljnog obrazovanja o fotografiji. One, potom, postaju uzor mladim fotografima i ceo sistem nam, kao takav, ne dozvoljava napredovanje u ovoj umetnosti“, nastavlja Matija.

Anđela je oprezna kada je reč o tržištu: „Mislim da su naši prostori vrlo inspirativni, ali prisutno je i veliko prilagođavanje. Za objektivan ,,uspeh“ neophodno je zadržati identitet i oblikovati ideje tako da mogu biti prilagođene različitim grupama ljudi, što je veliki izazov. Nisam imala priliku da učestvujem u komercijalnim projektima, ali verujem da pri takvom načinu rada moramo da pazimo da ne dođe do gubitka individualnosti i do zaboravljanja razloga zbog kojih je svako od nas odlučio da se bavi ovom vrstom umetnosti“.

Uprkos tome što u poslednje vreme uglavnom zapaža prizore kojima je boja suvišna, Anđela veruje da i fotografije u boji mogu da pruže jednako jak vizuelni doživljaj. Prošle godine je upisala digitalne umetnosti na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu, a nedavno je radila kao fotograf na Festivalu autorskog filma i asistent direktora fotografije na filmu Alien Intimacy. U foto-galeriji koja sledi možete pogledati kako izgledaju njeni i Matijini radovi. Uverićete se da je za dobru fotografiju potrebno mnogo više od foto-aparata. Najvažnije je kako posmatramo svet oko sebe, što u eri površnih selfija često zaboravljamo.

„1/1" (foto Matija Jevtić)Otvori galeriju
Photographer-travels-to-the-past-and-with-the-help-of-Photoshop-takes-incredible-selfies-with-celebrities-5cc4d6303c4c8__880 Ona putuje kroz vreme i pravi selfije sa velikanima drone-geometry-15 Prelepa arhitektura iz ptičje perspektive Naslovna fotografija - Hranjenje mladog slona u nacionalnom parku Najrobi, Kenija (foto Nebojša Kosijer) Neponovljiva Afrika: Fotografije iz Etiopije, Kenije i Tanzanije Polarna svetlost u punom sjaju On hvata predivne kadrove polarne svetlosti · · · ·