Merlinkina ispovest
30. jan
KULTURA · pozorište

U četvrtak 30. januara u Domu omladine biće odigrana predstava nastala na osnovu autobiografije Vjerana Miladinovića “Terezin sin”, transvestitu poznatom po filmu „Marble Ass“ Želimira Želnika, koju je on pre deset godina dao dramaturgu Miladinu Ševarliću.

do
Dom omladine, Makedonska 22, Beograd
500
Događaj na Facebooku

O razlozima bavljenja ovom temom i samoj ličnosti Vjerana Miladinovića Merlinke, reditelj Stevan Bodroža kaže: “Čitajući ovu dramatizaciju njegove autobiografije imao sam utisak da je Vjeran poput parčeta nekog razbijenog ogledala. U tom parčetu, koje je zauvek izgubilo mogućnost da pruži jasan i celovit odraz, ogleda se raspad jednog karaktera, jedne porodice i jednog društva. Od samog početka svog života tretiran kao biće obeleženo sramotom (odbačeno i neželjeno dete), on se identifikovao sa ulogom antiheroja i tu ulogu je nosio kroz život. Odbacivanje je postalo model svih njegovih odnosa, kako ga je odbacila majka, otac i njegova porodica, tako su ga odbacivale i mnogobrojne mušterije nakon što bi ga upotrebile.

Vjeran je potresna slika traganja za ljubavlju na pogrešnim mestima, on otelotvoruje tragične sudbine svih onih osoba koje su imale potencijala, darova, mentalnih i svih drugih sposobnosti da žive ispunjeniji i srećniji život ali se to ipak nije desila. Zašto? Odbacivanje, neuklopljenost, nerazumevanje ili možda, na najdubljem nivou, neprihvatanje sebe samog, tragično samoodbacivanje nastalo kao internalizovani odgovor na odbacivanje od strane okoline koje se desilo vrlo, vrlo rano u životu. Kod Vjerana mi je posebno potresna čežnja za ljubavlju koja isijava iz svake njegove rečenice, iz svake njegove misli, bila ona ispovedna, bila ona obraćanje Bogu ili pak ispunjena gomilom psovki kojima je želeo da šokira i privlači pažnju. Biće koje je toliko čeznulo za ljubavlju, duboko, do same svoje srži, i u toj čežnji koja se nikada nije ostvarila tragično sagorelo, zaslužuje da se njime bavi umetnost, postavljajući svoja večna pitanja koja večno i ostaju bez valjanog odgovora, o ljubavi, čežnji, autodestrukciji, usamljenosti, patnji…”

U predstavi igraju Čarni Đerić i Aleksandar Trmčić, scenografiju i kostim potpisuje Antun Marohnić, a tekst su adaptirali Stevan Bodroža i Olga Dimitrijević. Producent predstave je Predrag Azdejković.

Predstavu prati uživo muzika u izvođenju gudačkog kvarteta White Witches, koji svira hitove devedesetih u klasičnoj obradi.

Beogradski festival igre 22. januar 2014. Dani Beogradskog festivala igre Glad 6. decembar 2013. Premijera predstave „Glad“ u Kulturnom centru Beograda Dok nas smrt ne rastavi 29. novembar 2013. Predstava po tekstu Mire Furlan u Radionici integracije