Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Bajaga: Novi album kao način da ostaneš normalan

AUTOR: Dragana Todorović 21 Nov, 2020
Bajaga: Novi album kao način da ostaneš normalan

Novi album, mjuzikl, knjiga – u trenutku kada je ceo svet stao. Zato što su rad i kreativnost najbolja odbrana i zaštita od svega što nam se poslednjih meseci dešava”, kaže Bajaga sa kojim smo pričali o onome što sada radi, a šta tek planira, o koncertima uživo i onlajn, ali i o ljubavi

Razgovarali smo jednog oktobarskog dana, jutro nakon svirke u Zemunu, na otvorenom, jer je samo tako moglo da prisustvuje oko 400 ljudi.

Bilo je 9 stepeni Celzijusovih, hladnjikavo, ali smo i mi i publika željni svirke, pa je koncert trajao dva i po sata i bilo je super. Naš poslednji nastup pre pandemije bio je 7. marta u Osijeku, a onda smo ponovo svirali tek 13. septembra u Skoplju, gde je bilo oko 3.000 ljudi, i evo sada u Zemunu. Ove godine smo, zbog korone, imali svega pet svirki”, priča za City Magazine Momčilo Bajagić Bajaga.

Početkom oktobra, publika je imala priliku da uživa u njegovim hitovima i na premijeri mjuzikla S druge strane jastuka u Pozorištu na Terazijama. To nije Bajagin debi u ovom žanru. Pre toga radio je muziku za Ženidbu i udadbu, Jovana Sterije Popovića.

Kako se rok i pop muzičar našao u mjuziklu?

Prvi poziv iz Pozorišta na Terazijama dobio sam pre skoro osam godina, da napišem muziku za Ženidbu i udadbu, po libretu Željka Mijanovića i u režiji Vladimira Lazića. Bila je to vrlo skromna produkcija, nismo imali živi orkestar, već smo muziku snimali u studiju, glumci su potom pevali na matrice, ali bilo je uspešno i dugovečno. Na poslednjoj izvedbi se rodila ideja da napravimo nov mjuzikl, ali od mojih originalnih pesama koje već postoje. To se ne radi često. Koliko mi je poznato, i u mjuziklu Mama Mia tesktovi grupe ABBA su izmenjeni, a jedini mjuzikl za koji znam da su tesktovi originalni je onaj po pesmama grupe Queen.

Da li volite mjuzikle, da li ste možda gledali i brodvejske?

Volim pozorište, a mjuzikle posebno, naročito kada je dobra produkcija kao što je to sada slučaj sa S druge strane jastuka, u režiji Juga Radivojevića. U Njujorku sam bio nekoliko puta, ali nikada nije bilo vremena za mjuzikl. Zato sam u Las Vegasu gledao Mama Mia, to je brodvejska ekipa i produkcija, i sve je savršeno – od orkestra, preko hora koji je gospel, kostima… Sve.

Osim mjuzikla, pisali ste i muziku za filmove, TV serije, reklame… Šta Vam od svega najviše prija kada radite?

Volim muziku, i sve što mi omogućava da se izrazim na taj način mi podjednako prija bez obzira na to da li je reč o pisanju pesama za moj bend, za neke druge, ili kada komponujem primenjenu muziku. Pitanje je da li bih neke pesme napisao baš tako kako jesam da scenario od mene to nije zahtevao. Imao sam sreće da radim uvek sa dobrim saradnicima od kojih dobijate dodatnu inspiraciju i od kojih možete mnogo da naučite. Zato volim da radim različite stvari i nadam se da ću ih i dalje raditi. Ono što sada završavam je muzika za novi film Duška Kovačevića Nije loše biti čovek. To je veoma interesantna priča, i mislim da će biti iznenađenje kada se pojavi.

Kakve utiske nosite nakon premijere mjuzikla S druge strane jastuka?

Veoma sam zadovoljan, sve je urađeno kako treba. Moram da pohvalim Saleta Sedlara koji je oformio odličan orkestar, dodao je trombon, saksofon, harfu, gudače, a tu je i hor. Odlično je uradio aranžmane, i mislim da je po kompaktnosti zvuka ovo možda jedan od najboljih mjuzikala u Pozorištu na Terazijama. Da to nisam uradio sa Saletom, ne znam sa kim drugim bi to tako dobro moglo da se izvede.

Da li neko kao što ste Vi, sa toliko iskustva, nastupa, albuma… ima tremu kada treba da čuje neko svoje novo delo?

Imam malu pozitivnu tremu. Mislim da to imaju svi ljudi koji se bave nekim kreativnim poslom i čeka ih premijera, prvo slušanje. Nije to trema kao kada sam bio klinac pa mi se noge odseku, već trema koja pokazuje da je meni još uvek puno stalo da to što radim dobro zvuči.

Za mjuzikl ste izdvojili svoje najveće hitove. Vašim fanovima bi to bio izuzetno težak posao – da odaberu najdraže pesme koje je napisao Bajaga. A Vama?

Izdvojio sam bio oko 40 pesama, a za mjuzikl je na kraju odabrano malo manje od 30. Trebalo je da izaberem najveće hitove različitih podžanrova, jer su sve moje pesme pop i rok. Onda je Stevan Koprivica napisao priču i na osnovu toga smo napravili uži izbor. Dakle, birao sam pesme koje idu uz tu priču.

Okosnicu radnje mjuzikla čini ljubav dvoje mladih. Oni se vole uz Vaše pesme, od kojih su mnoge ljubavne, ali koju biste Vi izdvojili kao najljubavniju, koja sigurno osvaja osobu kojoj se otpeva?

Dok sam još studirao književnost, naučio sam da 90 odsto svetske poezije čine ljubavne pesme. Takođe, pesme su ljubavne i onoliko koliko ih vi tako doživite. Baš u ovom mjuziklu je i jedna od po meni najljubavnijih Od kada tebe volim. Milena Živanović je baš lepo izvodi.

A u kom delu Beograda bi udvaranje uz pevanje bilo najuspešnije? Na Terazijama, u Zemunu, ili na nekom trećem mestu?

Na Terazijama je bučno, a može i „dole ispod Slavije kada šina savije, mada je i tamo bučno. Možda u Zemunu na Gardošu, ili u Beogradu na Kalemegdanu. Negde pored reke je svakako najlepše.

U trenutku kada je veći deo sveta skroz ili delimično stao usled pandemije virusa korona, Vi ste radili na mjuziklu i objavili ste novi album Ovaj svet se menja. Izgleda da se Vi, ipak, ne menjate i da ste i dalje vredni i puni energije?

Mi smo bend koji ima više od stotinu svirki godišnje, navikli smo da puno radimo, da putujemo. Odjednom smo se našli u situaciji da moramo da otkažemo više od 40 zakazanih koncerata i ja sam shvatio da je jedini način da ostanemo normalni da uđemo u studio i snimamo novi album. Ovaj svet se menja ima devet pesama od kojih većinu čine kompozicije koje sam ranije napisao za druge izvođače, film, pozorište i TV. Osim toga i mjuzikla, uskoro izlazi i knjiga za decu od druge do šeste godine, koja je nastala na osnovu pesme Jedan, dva, tri, a koju sam napisao pre možda 20 godina za TV emisiju Muzički tobogan, a potom su je snimili i Kolibri, dečiji hor. To je pesma koja pomaže deci da nauče da broje, a sada se našla u knjizi uz sjajne ilustracije Nemanje Ristića. Takođe, postoji ideja za izradu slikovnice po mojoj pesmi Mali slonovi. Mene to sve veoma raduje, pre svega da deca uče uz moje stihove i da im bude zanimljivo.

Da li je kreativni rad uvek Vaš odgovor na krizne situacije?

Da, kreativnost je neka vrsta odbrane, ali i zaštite od svega ovoga što nam se dešava.

Šta mislite o onlajn koncertima? Učestvovali ste u jednom – sa ruskim horom Aleksandrov. Da li će biti još nastupa na internetu?

Onlajn koncerti nisu loše rešenje kad ne može ništa drugo, ali s obzirom na to da koncert podrazumeva interakciju sa publikom, čak i mjuzikl u pozorištu to zahteva, teško je raditi bez publike. Ali, ako je to jedini način da se muzika čuje, onda bolje išta nego ništa.

Još 90-ih ste pevali Samo nam je ljubav potrebna. Da li ljubav može da sačuva i ovaj svet koji se menja?

Kažu da je ljubav najveća pokretačka sila na svetu i ja verujem u to. U istoriji se nikada nije desilo da pobedi tamna strana, pa neće ni sada. Možda nije lako i ne može biti brzo, ali verujem u dobar ishod.

Fotografije: Nebojša Babić