Magazin za urbani životni stil
Ovaj sajt koristi kolačiće za personalizaciju sadržaja i oglasa. Detaljnije

Otvaranje oktobarskih izložbi u Kulturnom centru Beograda

AUTOR: CityMagazine 07 Oct, 2020
Otvaranje oktobarskih izložbi u Kulturnom centru Beograda

U skladu sa trenutnom epidemiološkom situacijom i njenim razvojem, Oktobarske izložbe u Kulturnom centru Beograda biće otvorene uz mere opreza u četvrtak, 8. oktobra 2020, od 19.00 do 21.00. U Galeriji Artget moći ćete da pogledate izložbu fotografija Hrvoja Slovenca iz serije Kućni bioskop (Home Theatre). U Likovnoj galeriji očekuje nas Poslednja izložba savremene umetnosti, umetnika Uroša Đurića, dok će se u Galeriji Podroom naći radovi Siniše Radulovića, objedinjeni na izložbi pod nazivom Zenit. Oktobarske izložbe će biti otvorene do četvrtka 5. novembra.

Istog dana, od 19.30 do 20.15, na platou ispred Kulturnog centra Beograda, održaće se plesno-narativni performans Zajedno razdvojeni (Together Apart), autorke Nede Kovinić.

Kako bismo izbegli uobičajenu gužvu zvaničnog otvaranja neće biti, a broj posetilaca je ograničen na najviše deset osoba u galeriji. Apelujemo na sve posetioce da budu odgovorni prema sebi i drugima i poštuju sve mere zaštite, kao što su nošenje zaštitnih maski, održavanje bezbedne razdaljine i što češće korišćenje dezinfekcionih sredstava.

Bez naziva X (To je devojka), diptih

Galerija Artget: HRVOJE SLOVENC, KUĆNI BIOSKOP

„U fotografijama Hrvoja Slovenca iz serije Home Theatre / Kućni bioskop vidim izvesnu vezu sa Rembrantovom slikom Čas anatomije dr. Nikolasa Tulpa. Nema ničeg skrivenog u postupku profesora Tulpa (naprotiv, to je čas, pokazna vežba) u žanr-sceni bliskoj teatru, dok analizira secirano telo svedeno na tvar bez etosa i istorije.

Kolažnim postupkom izvedenim do onespokojavajuće preciznosti u vidu fotografskih poliptiha, autor otvara zastore privatnih, oveštalih, sofisticiranih ili kičerastih staništa ispunjenih svakodnevicom i navikama svojih (odsutnih) protagonista i pokazuje nam sloj paralelne stvarnosti, tajni život i kulise njihovih sakrivenih opsesija, želja i zadovoljstava.

Autorovo predstavljanje seksualnih sklonosti pretpostavljenih aktera nema direktnu sadomazohističku ikoničnost. Elementi ove često veoma pitoreskne ikonografije su kod Slovenca svedeni ili ih uopšte nema. Upućivanjem na pretpostavku, gledalac prepoznaje transvestiju i dramaturgiju seksualnog performansa.“

Iz teksta Kućni bioskop Aleksandra Kostića

Uroš Đurić

Likovna galerija: UROŠ ĐURIĆ, POSLEDNJA IZLOŽBA SAVREMENE UMETNOSTI

Kao umetnik koji je već tri decenije prisutan na sceni, Uroš Đurić kontinuirano uspeva da ostane izvan svih ustaljenih pravila, umetničkih okvira ili pravaca. Još 1994. kada je zajedno sa Stevanom Markušem napisao Manifest Autonomizma, Đurić je postavio temelje svoje ideologije i od tada svoj izraz i poetiku razvija veran isključivo sopstvenim uverenjima o umetnosti koja odražava (klasno) društvo u kome nastaje. Đurićevi radovi, i kada  nastaju u jednom od najtradicionalnijih medija, slikarstvu, uvek odražavaju savremeni trenutak i referišu na aktuelnu društveno-političku situaciju, klasnu neravnopravnost, egzistencijalne probleme, koji su čini se, ne samo savremeni, nego i vanvremenski. Poslednja izložba savremene umetnosti predstaviće beogradskoj publici po prvi put Đurićeve radove iz ciklusa Umetnost za klasno društvo, započetog 2012, zajedno sa najnovijim radovima. Intrigantan naziv izložbe pokreće brojna pitanja o fenomenu savremenog i kontradiktornosti koju termin savremena umetnost nosi u sebi. Kako definisati savremenost, koliko ona traje, kada prestaje i šta dolazi posle?

Sam umetnik kaže:Savremena umetnost u sebi sadrži klicu sopstvene smrti, ali pošto nema ništa bolje na vidiku ona se obnavlja. Slično kapitalizmu, prolazi kroz cikluse rasta i propasti koja služi kao mehanizam autokorekcije koji obezbeđuje trajni opstanak sistema.

Zenit

Galerija Podroom: SINIŠA RADULOVIĆ. ZENIT

Polazeći od činjenice da živimo u vremenu post-istina, radovi objedinjeni na izložbi pod nazivom Zenit nastaju kao hibridne forme realnosti konstituisane od ekstrema. Religijske dogme, naučne činjenice, teorije zavere i paranormalni fenomeni oblikuju poetski narativ čija je polazišna tačka lično iskustvo, u kojem se autorstvo pretače u očinstvo.

U ovim se videima ogoljavaju melanholični znaci ili simbolička uporišta hipertrofiranog svijeta prezasićenih i prenapregnutih informatičkih mreža, medijatizovanog univerzuma u kome su entiteti i identiteti samo ogoljene, bljeskovite slike koje pulsiraju, neprekidno nastaju i nestaju u tami sajber-Platonove pećine, nekada mračne sobe Matriksa u kojoj je Morfijus ponudio Neu crvenu pilulu spoznaje istine i plavu pilulu blaženog neznanja.“

(iz teksta Svetlane Racanović, Star Child Perspective)

Zajedno razdvojeni

Plato ispred Kulturnog centra Beograda: Zajedno razdvojeni  / Together apart

Plesno-narativni performans

Autorka: Neda Kovinić

Izvođači: Ana Obradović, Anđelka Petrović,  Aleksandar Isailović, Isidora Poledica, Joana Knežević, Đorđe Galić, Katarina Ilijaševi, Nemanja Bošković, Olga Uzikaeva i Rade Obradović

Together apart plesno-narativni perfromans suočava kako učesnike, tako i publiku sa (ne)mogućnošću izvođenja i komunikacije u vremenu pandemijske kulture. Kako plesati, kako praktikovati zajedničko kroz igru, kada je telesno distanciranje ultimativni performans?
Prvobitno zamišljen u kontekstu izložbe Šta biste dali za poslednjeg svica? održane u galeriji Podroom tokom jula 2020. godine odložen je bio zbog uvođenja vanrednih mera usled pogoršanja epidemiološke situacije i biće izveden na dan otvaranja oktobarskih izložbi u KCB-u. Sada, posle dva meseca, kada već adaptirani živimo civilizaciju pod kovid-19 krizom, fokus je na pitanju „Da li vam je bolje ili gore u vremenu korone?“

Naslovni kolaž: Bez naziva I (Oktobarsko blaženstvo), triptih/Bez naziva X (To je devojka), diptih

Oktobarske izložbe u KCB-u

08.Oct 2020
05.Nov 2020
Kulturni centar Beograda